N Noseone skrev:
Vatten från kylskåp är guld. Har Miele det?
Vatten från kylskåp?

Skulle hellre välja ett Samsung RR40M71657F eller liknande. Mieles lägre prissegment håller inte riktigt samma klass. Har nämligen det kylskåpet du har på landet och är inte imponerad. Köpte Samsung skåpet till ett annat ställe och det är mycket trevligare.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
A
M maximm skrev:
Jag har ventilation ut i utluften till Niben F750 från detta torkskåpet, borde väl fungera tillräckligt bra?
du vill inte ha in detta dammet i din nibe
 
A
N Noseone skrev:
Vatten från kylskåp är guld. Har Miele det?
siemens har väl en svindyr produkt fast vet inte om den säljs i sverige
annars har bara side by side detta i dag
 
A atomlab skrev:
Vatten från kylskåp?

Skulle hellre välja ett Samsung RR40M71657F eller liknande. Mieles lägre prissegment håller inte riktigt samma klass. Har nämligen det kylskåpet du har på landet och är inte imponerad. Köpte Samsung skåpet till ett annat ställe och det är mycket trevligare.
Berätta gärna mer! Det som är viktigt för mig är ljudnivån, är det skillnad på dem? Förklara gärna varför du hellre hade valt Samsungen.
 
electroluxaren skrev:
du vill inte ha in detta dammet i din nibe
Det är väl bara att sätta ett filter mellan?
 
Jag tänkte bättre med glass i magen så jag skulle vilja ha glassen först :oops:
 
A
M maximm skrev:
Det är väl bara att sätta ett filter mellan?
då tappar du snabbt effekt
 
Finns det något kylskåp som inte bullrar? Ser flera som klagar på Samsungen och Mielen :(
 
Alla kylskåp låter. Till och med mitt mastercool!

Men tycker samsungskåpen låter lite mindre när man precis fyllt det och allt går på max. Aluplattan och fläktsystemet känns mer premium och är som sagt ganska så likt mitt mastercool. Sålänge du gillar att det är en display på fronten så skulle jag ta det hela veckan framför Miele skåpet.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Min boschtvätt är 10 år och funkar felfritt. Du kan inte säga att Miele är bäst bara för att din funkar.
Och vår nuvarande Cylinda har nu gått i åtta år utan minsta mankemang.
 
A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Och vår nuvarande Cylinda har nu gått i åtta år utan minsta mankemang.
Men det gör inte de nya
 
electroluxaren skrev:
Men det gör inte de nya
Nej, nyare har ju inte kunnat gå i åtta år än :)
 
  • Gilla
d0tnet och 3 till
  • Laddar…
Hade Siemens diskmaskin med lådfront. Slutade med att fjädringen gick sönder och luckan började läcka ånga. Tillslut pajade den helt o låste inte. Luckan är helt enkelt för tung med en lådfront på.

Kommer hålla mig till lätta rostfria luckor framåt. Har Siemens i allt o är nöjd. Kört allt hårt i 5 år och det fungerar.

Det jag skulle vilja ha på kylskåpet är en fotpedal el liknande. Denna sommaren har det varit ett rejält undertryck och ungarna sliter upp dörren med all kraft de förmår.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Börjar närma mig Samsung Kyl/Frys-kombon nu. De ser faktiskt riktigt bra ut på pappren och recensionerna verkar positiva!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.