Som tidigare nämnt så håller vi på att planera för ombyggnad av kök i vår nyköpta lägenhet (inflyttning 19/1) ....
.... när vi nyligen var och kikade på lägenheten för första gången efter visningen så upptäckte vi att det finns en konstig vinkel i ena ändan av köket som inte syns på någon av planritningarna. Skåpet som är där idag är troligtvis specialbeställt.

Vilka leverantörer kan ordna specialskåp?
Alternativt: hur mycket kan det tänkas kosta att anlita snickare för måttbeställt kök?
 
Den kökstillverkare vi använde var inte dyrare än kökstillverkarna i "mellanprisklass" och då fick vi ju ett helt och hållet måttbeställt kök helt utan passbitar (som jag är allergisk mot) med en mängd specialdetaljer.
 
pappskallen skrev:
Den kökstillverkare vi använde var inte dyrare än kökstillverkarna i "mellanprisklass" och då fick vi ju ett helt och hållet måttbeställt kök helt utan passbitar (som jag är allergisk mot) med en mängd specialdetaljer.
Aha, intressant. Vilken kökstillverkare anlitade ni, om man får fråga? :)
 
pappskallen skrev:
Den kökstillverkare vi använde var inte dyrare än kökstillverkarna i "mellanprisklass" och då fick vi ju ett helt och hållet måttbeställt kök helt utan passbitar (som jag är allergisk mot) med en mängd specialdetaljer.
Tack för tipset! Har nu varit i kontakt med dem och fått en prisuppskattning. Tycker de är i dyraste laget, så ska kolla runt lite mer på marknaden. Funderar på om man kan få en snickare att bara göra skåp för den konstiga vinkeln med frontmått som gör att man kan köpa luckor + övriga stommar från ex IKEA. Någon som har erfarenhet av att anlita lokala snickaren för att göra köksskåp?
 
LillaSandra skrev:
Tack för tipset! Har nu varit i kontakt med dem och fått en prisuppskattning. Tycker de är i dyraste laget, så ska kolla runt lite mer på marknaden. Funderar på om man kan få en snickare att bara göra skåp för den konstiga vinkeln med frontmått som gör att man kan köpa luckor + övriga stommar från ex IKEA. Någon som har erfarenhet av att anlita lokala snickaren för att göra köksskåp?

Vi har köpt stommarna på IKEA.Men eftersom de tex inte har överskåp som passar till side by side kyl och frys.Så har min pappa (som är snickare) special gjort dessa.Nu har han iof gjort våra luckor också.Men om skåpet byggs efter luckmåttet så blir det säkert okey.
Tror att det kan vara en bra lösning på  problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.