Som @D09 nämner ovan, dra fast ställningen i väggen med skruv/spik. (Min ställning har stag som går att skjuta mot väggen.) Det blir en enorm skillnad i upplevd stabilitet!

Mvh, Magnus
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har inga problem med höjder men jobba med vindskivor från en stege 8 meter upp är i princip omöjligt.
Bytte själv för 2 år sedan, det tog knappt en dag och hyrde en lift för ändamålet. Knappt några pengar med tanke på vad man får och man spar tid.
 
D09
Jag brukar montera konsoler när jag arbetar längs huset. Målar sedan över dom så man slipper se men de finns kvar till nästa gång ställningen åker upp.

Drar ett mindre spännband igenom och runt något av ställningen. Sedan en bräda/ rundstav som stöter emot fasaden.

Detta är kanske inte den korrekta vägen men blir mycket stadigt.
 
  • Gilla
axn
  • Laddar…
Jag målar med Skylift fast jag har en enplanare :sick::crysmile:

60 meter upp, då hade jag gjort i byxan...
 
  • En skylift parkerad på en stenlagd uppfart med målarburkar nära ett gult hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Touchofred
  • Laddar…
En uppdatering är att det blev iaf bra tillsist. Jag stod på taket och sambons brorsa stod på stege.
Gaveln på ett vitmålat hus med en stege uppställd mot vinden och blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stege lutad mot husgaveln på ett nymålat vitt hus med blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vill bara påpeka att det inte är något hjärnspöke, det är en faktisk fysisk, naturlig reaktion, den är bara starkare hos vissa och svagare hos vissa. Den kan tränas, men det är alltså inget att skämmas för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.