Ni som byggt/bygger hus tillsammans med ett husföretag; Hur har ni löst det med avdrag/tillägg om ni väljer bort/lägger till vissa saker efter att kontrakt är påskrivet? Skriver man en särskild beställning på det?
Hur fungerar det rent praktiskt? ::)
 
Om Du gör ändringar efter det att avtalet är tecknat skall sådana, för båda parters bästa, alltid vara skriftliga. Detta för att undvika tvister om vad som beställts, priset m.m.
 
Vi skrev en låååång lista över tillägg och en skrämmande kort lista över avdrag på papper märkta "slutlig beställning". Summorna från dessa samlades på ett ark kallat "avvikelsebilaga till avtal (datum)" och skrevs under av alla inblandade parter.

Hur papperen än formuleras - det viktigaste är precis som sagts ovan att alla ändringar verkligen skrivs ner och undertecknas av säljare och köpare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.