Jag har ett FTX system i mitt hus Systemair Villavent VM2 och jag letar efter ett Sommarblock till den.
Nu har jag fått reda på att det jag behöver har utgått.
X-SBVM 2/400 Summerblock Artikelnummer 5677.

Finns det någon här som har ett Sommarblock till ett VM2?
Metalliskt sommarblock till FTX-system Systemair Villavent VM2 mot brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan inte en plåtslagare bocka till en sådan pryl?
Eller kanske går det själv att popnita ihop några plåtbitar.
 
E etompau skrev:
Kan inte en plåtslagare bocka till en sådan pryl?
Eller kanske går det själv att popnita ihop några plåtbitar.
Nu har jag bara bilden ovan och ingen ritning.
Är dock främst ute efter att få tag på en färdig artikel. Kanske är det någon som har en hemma de inte längre använder för att deras VM2 gått sönder och bytts ut.

Jag hoppas på lite tur här :)
 
OK. Ja det fanns inte mycket på internet omkring storlek etc för denna grej. I nödfall så kanske du kan få fram mått genom att kolla på ditt eget aggregat.
Kanske kan du ta direktkontakt med Systemair - ibland kan företag ha kvar gamla grejor i sina gömmor eller så kan du få mer exakta måttuppgifter från dom.
 
en quick-fix kan ju vara att göra värmeväxlar-motorn spänningslös över sommarhalvåret. Nackdelen är att man kanske får hjälpa den igång på traven i höst. vet ej hur ditt gamla aggregat är, men de flesta nyare aggregat med rot-vvx har en motionerings-gång några minuter per dygn för att säkerställa att den inte fastnar.
 
Tommy#46 Tommy#46 skrev:
Nu har jag bara bilden ovan och ingen ritning.
Är dock främst ute efter att få tag på en färdig artikel. Kanske är det någon som har en hemma de inte längre använder för att deras VM2 gått sönder och bytts ut.

Jag hoppas på lite tur här :)
Drar en liten chansning här. Jag är i exakt samma sits nu och behöver ett sk. sommarblock. Löste det sig för dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.