God eftermiddag!
Tänkte fråga er om råd angående en Siemens diskmaskin som inte tömmer helt. Har läst tidigare trådar och trixat lite. Maskinen är 18 månader. Jag har haft bort impellern och den är ren och snurrar lätt åt båda hållen. Blåst ur slangarna fram till impellern och det är rent flöde. Den lilla backventilen precis efter impellern sett ifrån maskinen sett har jag pillat på och den öppnar sig. Blåser jag i avloppsslangen vid vattenlåset blir det stopp tack vare backventilen misstänker jag. Suger jag är det inga bekymmer. Vattenlåset är rent och även resterande avloppslangar.
Blir vatten i hela botten på maskinen och en massa skum. Sätter man på ett nytt program så löser förtömningen vattensamlingen.

Mvh Jens
 
Har det löst sig?
 
Dessvärre inte. Har inte varit hemma på några dagar så har inte tänkt så mycket på det. Men körde ett program innan med samma resultat.
Den verkar inte köra klart programmen helt. Stannar på sluttiden men stänger inte av sig. Har börjat fundera på om det är det som gör att den inte tömmer. Alt att den inte stänger av pga av att den inte tömt.
 
Vad heter din modell?
 
Tjavars, kan det vara Siemens SX76P030EU/D3 tro?
 
A
Skummet går inte att pumpa
Frågan är vad som skummar?
Sköljmedel eller handdiskmedel?
Slå i en mts matolja och kör ett progam för att se vad som händer
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Massa skum? Du har inte råkat hälla i handdiskmedel i stället för spolglans?
Ingen felkod visas på slutet?
Värmer maskinen?
 
Kör bara med maskindiskmedel så inget annat. Inte upplevt något mer skum sen första inlägget. Tippar att det var från maskintabletten.
Maskinen värmer och ingen felkod på slutet. Den piper och sen står set 0:00 i displayen och den är vatten på botten i maskinen.
 
A
Hur många cm från botten är vattenståndet
 
Jag tycker det är lite olika. Sista maskinen jag körde i eftermiddags så var det nog inte mer än 1-2 cm vissa gånger har det varit precis över silens topp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.