hej.
Detta kanske kan anses vara ett problem av karaktären litet men vi flyttade in i våran nya kåk förra Augusti och nu såhär ett år senare har man börjat störa sig ganska friskt på att stuprören och markrören inte är centrerade under varandra. Byggaren löste detta genom att använda en excentrisk renstratt men jag funderar på en snyggare lösning.

Vit flexibel slang som anslutning samt en diskret renstratt 80cm upp på röret?
 
Krilleman
Hur mycket rör det sig om i centimeter som är fel?

Har du möjlighet att gräva upp runt om rören eller är det som alltid saker i vägen. Asfalt, marksten, eller liknande?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Hur mycket rör det sig om i centimeter som är fel?

Har du möjlighet att gräva upp runt om rören eller är det som alltid saker i vägen. Asfalt, marksten, eller liknande?
Ca 10-13cm på samtliga rör. Kan åtgärdas med grävning om det går undan :)
 
Krilleman
Oj, 10-13 cm...

Jag har åtgärdat mina egna anslutningspunkter genom att gräva, kapa en bit ner och bygga på med nya 45º böjar.

Två 45º böjar i varandra bygger ca 9-10cm i sidled beroende på fabrikat

Inget roligt arbete kanske, men det blir ju en skönare känsla när det är rakt på! :cool:

Så ut i värmen med spaden och förbered med ett par öl så är det snart klart! :beer::beer:
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Oj, 10-13 cm...

Jag har åtgärdat mina egna anslutningspunkter genom att gräva, kapa en bit ner och bygga på med nya 45º böjar.

Inget roligt arbete kanske, men det blir ju en skönare känsla när det är rakt på! :cool:

Så ut i värmen med spaden och förbered med ett par öl så är det snart klart! :beer::beer:
Haha :) ja det får nog bli så :)
 
Krilleman
(y)(y)
 
Staffans2000
Får förtydliga här. Ölen skall naturligtvis intas FÖRE arbetets igångsättande. Kompletterande intag efter behag under arbetets gång.

Staffan
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 5 till
  • Laddar…
Krilleman
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Får förtydliga här. Ölen skall naturligtvis intas FÖRE arbetets igångsättande. Kompletterande intag efter behag under arbetets gång.
Ursäkta min otydlighet, det ska inte upprepas! :cool:
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.