rich710 >> Tack så hemskt mycket för länktipset till psxcare, helt suveränt forum om man vill veta lite mer. Har rean skrivit ut en del guider samt läst flertal trådar.

:)
 
Xrister: ingen orsak bara kul att för en gångs skull kunna bidra lite här i foumet...
Uppstarten är snabb, iaf om man jämför med en dator, skulle tippa på 7-8 sekunder. Ljudnivån finns det vissa som klagar på, men jag störs inte av det alls, det är en 80mm-fläkt som sitter i xboxen, min hemmbio låter ungefär lika mycket så det är lugnt...
 
rich710 skrev:
Ljudnivån finns det vissa som klagar på, men jag störs inte av det alls, det är en 80mm-fläkt som sitter i xboxen, min hemmbio låter ungefär lika mycket så det är lugnt...
Jag hoppas det är din projektor som låter så mycket och inte receivern... ;)
 
Jag är toppennöjd.
Det enda är att fläkten låter. Men har man den i ett stereorack så hörs den inte. Kopplar man fjärren eller trådlös handkontroll så kan man gömma undan den.
 
kan man köra xboxen i trådlöst nätverk? Har en 108mbits Netgear router jag hade hoppats kunna använda.. Var köper man lämpligast chip och hd?Finns det 5.1 i xboxen?
 
Det går att köra xboxen trådlös, om man köper en
D-LINK DWL-810+ ETHERNET-TO-WIRELESS ADAPT 22MBPS, men överföringshastigheten är inte så bra om man tex skall flytta över ett spel på 4Gb, men streama film och ljud går bra...

 
Deo skrev:
Finns det 5.1 i xboxen?
Det går att köpa en sladd eller liknande så får man ut 5.1 ljud från boxen. En kollega på jobbet har köpt en sådan. Får kolla lite närmare med honom om vad exakt det är man behöver köpa.
 
Har nu köpt sladden för att kunna få 5.1-ljud från xboxen. Köpte den för 199 kr på Game. Sladden heter "Digital Audio Scart Cable with Additional Fibre Optic Connecting Cable".

Får xboxen imorgon för xboxmod08, så det ska bli en riktigt kul midsommar. :)

Får bara se till att man inte börjar fippla med xboxen efter ett par nubbar, då kan man strula till det ordetligt.
;D
 
vilket chip skall man ha? Kan man löda i det själv?
 
Jag lödit en del tidigare och hade inga problem, Lite klurigt att komma åt dock. Hade en kompis soim aldrig lödit förut och han kilade ner till Clas Ohlson och köpte en lödkolv och lycked aldeles utmärkt.
Man skall ha lödvarianten inte skruvvarianten för annars är det risk att den pajjar med tiden.
 
Jag kan upplysa om att Igår släpptes XboxMediaCenter 1.0.0, nu är det alltså inte betaversion längre...
 
rich710 skrev:
Jag kan upplysa om att Igår släpptes XboxMediaCenter 1.0.0, nu är det alltså inte betaversion längre...
Såg det.... typiskt, har ju precis fått min xbox. Har nog den SISTA beta-versionen. :(

Vet du hur man gör för att lägga in XBMC ?
 
Det är bara att gå in via ftp, deleta XBMC katalogen, finns vanligtvis på F:\
Men spara först filen XboxMediaCenter.xml
för i den finns ju alla dina nätverksinställningar och liknande. När du gjort det så tanka över nya versionen till xboxen och till sist tanka över din gamla .xml fil
så skall allt funka...
 
Perfekt, var det inte svårare.
Tack för infon.
:)
 
Detta låter ju kanonbra !! Vilka format klarar den ? DivX etc ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.