Tjena!

Vad ska jag använda för el verktyg och vilken klinga / sågblad för att kapa i så kallad Kitchen Wall. Påminner om Berry Alloc. Hårt "fake-kakel" laminat alltså.
 
Det beror helt på det vad ska göra. Ska du kapa ner en vägg helt så är tigersåg smidigast. Beroende på material bakom så bör du använda antingen rivblad (för tegel/betong) eller träbord för träreglar.

Lycka till!
 
Hårdmetallklinga, går med vanliga sågblad även om de fort blir slöa.
Men det är väl ingen vägg ni ska ha omkull?

Protte
 
Nej nej :) vi ska montera kitchen Wall i ett kök. Så det är viktigt att snitten blir snygga.
 
Cheesen
Sågade på justersågen senast. Funkade ok.
 
I synliga ändar så brukar man sätta en avslutningslist i aluminium. Skarvar kapar man inte utan skivorna är ju "spontade" så dom ger en snygg skarv.

Måste du kapa så skulle jag använda en sänksåg och skena, kapa med baksidan uppåt mot sågen så blir det minst skador på rätsidan.
 
Hmm mina skivor är inte spontade, undrar om du förväxlar dem med nån annan skiva , typ trespo.

Mattkniv är omöjligt , materialet är stenhårt :)

Vad hade du för klinga på justersågen?
 
Cheesen
G greenhouse skrev:
Hmm mina skivor är inte spontade, undrar om du förväxlar dem med nån annan skiva , typ trespo.

Mattkniv är omöjligt , materialet är stenhårt :)

Vad hade du för klinga på justersågen?
En fintandad vass. Tejpade och sågade. Tänk på att som mlkjhr skriver sätta list i avsluten. Snåla inte med sättlimmet.
Vägg med nyinstallerade vita kakelplattor och egentillverkad avslutningslist längst upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick tillverka egna lister då jag ej fick tag på berry allocs egna.
 
Cheesen Cheesen skrev:
En fintandad vass. Tejpade och sågade. Tänk på att som mlkjhr skriver sätta list i avsluten. Snåla inte med sättlimmet.
Jag använde en sticksåg med ett blad avsett för att kapa kakel, typ grova slipkorn på bladet istället för tänder. Funkade kanon!
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Hmm mina skivor är inte spontade, undrar om du förväxlar dem med nån annan skiva , typ trespo.
Jo, precis det gjorde jag.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.