Nu får du fan börja med badrummet så en annan har nåt att läsa ;)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Nu får du fan börja med badrummet så en annan har nåt att läsa ;)
Önskar jag hade tiden, kollegan på jobbet gick hastigt bort så jag har ofrivilligt fått gå upp en hel del i arbetstid för att kompensera, så livet är lite upp och ned just nu med mängder av jobb... Det kommer förhoppningsvis snart, tro mig när jag säger att jag lider lika mycket för att inget blir gjort. Håll ut!
 
Efter lite tjat på HR om på tok för mycket arbete å det senaste så fick jag lite andrum och ett par timmar på stugan - Det resulterade i nya blomlådor till frugan (Modifierade pallkragar).
Två hemgjorda blomlådor av pallkragar vid en stugvägg, den ena med stödnät för plantor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny Normcentral förberett med uttag för fiberinstallation:
Nyinstallerad normcentral med öppen dörr, säkringar och förberedda uttag för fiberinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under tiden som det där fixades till så borrades lite mer ventilation in i gäststugan och heltäckningsmattan åkte ut. En lite knasig odör där inne när dörren varit stängd över vintern... :thinking:
Blir nog ett enklare laminatgolv där inne nästa resa ut då gäststugan kommer att rivas på sikt.

Sen kom fibern vid 1500 - WhoopWhoop! Då har man (Snart) fast internet på stugan och jag slipper höra från kusinbarnen att: "Det är inte så barnvänligt här..." Dagens ungdom....
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Ha, kul med flera från Muskö, vi köpte en stuga där för bara en månad sedan. I år tänkte vi softa lite och inte göra så mycket, mer få koll på vad vi skall hitta på nästa år då det är fullt beboeligt just nu. Har också högt läge med mängder av berg, men tomten är rätt gallrad nu så det slipper vi. Det skall oljas lite altan och lite målning som inte är panik med.
BTW..våra kantareller vill vi behålla själva...., men vi kan bjuda på lite rabarberpaj vid tillfälle
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Såg nu att inlägget var några år gammalt...... :)
 
F
...men vi bor kvar. Och Slacker också.
Välkommen till Muskö!
 
  • Gilla
Catrin T och 1 till
  • Laddar…
Har kikat lite på hemnet man ser inte så ofta annonser ute på hus i Muskö, det kanske säljs direkt via mäklare utan att annonseras på hemnet?
 
Catrin T Catrin T skrev:
Ha, kul med flera från Muskö, vi köpte en stuga där för bara en månad sedan. I år tänkte vi softa lite och inte göra så mycket, mer få koll på vad vi skall hitta på nästa år då det är fullt beboeligt just nu. Har också högt läge med mängder av berg, men tomten är rätt gallrad nu så det slipper vi. Det skall oljas lite altan och lite målning som inte är panik med.
BTW..våra kantareller vill vi behålla själva...., men vi kan bjuda på lite rabarberpaj vid tillfälle
Catrin T - Det var inte ni som var nya på mötet som jag sedan sprang på nere på ICA där vi småpratade en stund?
 
  • Gilla
Catrin T
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Har kikat lite på hemnet man ser inte så ofta annonser ute på hus i Muskö, det kanske säljs direkt via mäklare utan att annonseras på hemnet?
Jag tror de flesta går via mäklaren men jag vet av ett par affärer som gjorts direkt utan mellanhänder. Det är kanske få stugor som säljs därute, kikar själv lite nu och då bara för att få en uppfattning om prisbilder och utbud då vi själv har kamrater som söker sommarstugor i närheten av stan.

Midsommar är runt hörnet så det som inte ligger ute nu kommer nog ut efter sommaren....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Catrin T - Det var inte ni som var nya på mötet som jag sedan sprang på nere på ICA där vi småpratade en stund?
Japp, det är vi!
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Har kikat lite på hemnet man ser inte så ofta annonser ute på hus i Muskö, det kanske säljs direkt via mäklare utan att annonseras på hemnet?
Har sett åtminstone 3 skyltar senast i går. En helt ny idag...
 
Landade hemma vid 0345 efter en vecka på stranden i Turkiet och kände att nått måste ju hinnas med på stugan!
Nytt Laminatgolv i gäststugan från Byggmax:
Nytt laminatgolv i grått från Byggmax i gäststugan med synliga skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fibern klar och WiFi't fixat! Ser lite ut som skit men installatören ville inte lyssna när jag sa sätt allt så NÄRA det går proppskåpet.. :confused:
Internetmodem och WiFi-router olämpligt installerade på en vägg med rör och kablar som leder till ett proppskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så målades ett par hundra meter plank till innertaket på "punschverandan" samt nya foder till gäststugan:
Nymålade vita plankor till innertak på punschverandan vid en stuga med skogsområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hmm... Det är nog dags att göra nått åt kameran på telefonen...

Monterade även upp en del av räcket på altanen som fick plockas ned när panelen skiftades ifjol och hann förbereda med slang + pottor för spotlights i taket på altan.
Så verktygen hänger med ut över midsommar och hoppas på att det blir lite gjort!

Sen var frun verkligen jätteglad att rådjuren hittat till tomatplantorna! :thumbdown:
Tomatplantor och sallad odlade i en upphöjd trädgårdsbädd med rostiga stödstänger mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produktiv helg!
Fick klart undertaket på verandan, pottorna på plats ovanför så nu saknas det bara drivdon för att få belysning på altanen sena kvällar.

Vit undertak på verandan med förberedda hål för belysning och en synlig terrass i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ytterligare ett enormt ryck - Projekt uthus drogs igång! Förrådet som står idag är bortom räddning, dåligt byggd och påspikat i tre sektioner, krokigt, vint och smala dörrar med små utrymmen som inte duger helt enkelt.
Nu blir det en 2500x5000 byggnad delad i två med en förrådsdel samt ett "garage" för fyrhjulingen samt cyklar.
Der förrådet ser jag som en nödvändighet att kunna fortsätta andra byggen där ute - Sen är frugan tokig på att ha mina grejer inne i stugan. :geek:

Tusan vad kul det är att bygga med platta paket! Snart börjar semestern och då skall det resas!

Nybyggd träramkonstruktion för uthusprojekt under solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritningen finns bara i huvudet med valde 2500x5000 helt baserat på "Kortregel 'a 2500mm". Minimalt med spill helt enkelt.
Nu skall det beställas dörrar!
Bröllop nästa helgen med den 13/7 går startskottet med 4 veckors semester! :cool:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Då fick man en underbar dag på stugan - Frugan lapade sol och jag hängde vid sågen.... Som vanligt helt enkelt.
Ett litet ryck med det sista på stommen till uthuset, takstolar på agendan och jag måste medge att jag inte räknat alls på hållfastheten. 120x45 C24 med en underliggare på 3200. Takvinkel på 22.5 och totallängd på överliggare endast 2130mm - Det borde banne mig hålla.
Lite trixigt då sågen endast går till 60 grader och en passbit på 7.5 grader fick tillverkar som anhåll.
Hittade en trave hålplattor så jag drar nog dit dem med ankarskruv i takfot och nock. Alternativt klipper jag till lite K-Plyfa och stärker upp. Blir nog fint det där....

Tanken är att det skall kunna gå att förvara lite virke under taket därför blev dem som de blev helt enkelt.

Takstol i trä under konstruktion på marken med en ATV och en gammal byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I bakgrunden ser ni möget som skall rivas till helgen....

Byggprojekt vid en stuga, med virkeshögar och en delvis ihopsatt takstol framför en ATV och ett litet skjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just det - I onsdags hämtades dörrar på K-Bo Gross, dom hade nästan det jag ville ha - Fick blir en 9x21 och 15x21 istället för 9x20 och 15x20 som var tanken från början.
200spänn billigare än Byggmax och jag kunde hämta under veckan som var - Dessutom utan fönster i dörrarna som jag anser vara helt överflödigt.

På fredag blir det 4 veckor semester så det kommer mer uppdateringar på bygget - Det kommer att gå undan!
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Så är semestern igång - det blev stan i helgen så igår, måndag, första dagen på semestern åkte uthuset ned! Efter att man flyttat all ved i tropisk hetta! Puh!

Stor hög med kluven ved framför en stapel rund ved, i en trädgård med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visste inte att det var såååå mycket!?

Platt paket!
Delvis nedmonterat uthus med öppna väggar och utspridda plankor på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedrivet uthus i en skogsmiljö med träsplitt och bråte på marken, omgivet av barrträd och solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hög med gamla demonterade träplankor och byggavfall i en skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.