A
Hej, har bott i mitt hus i tre år och renoverat på ganska flitigt. Det som står på agendan är tvättstugan som är omodern och gammal.

Ska bila golv , in med vb gv, ny avlopp (stammen går igenom där ) öppna upp, nya väggar, ja. . Hela fadderullan.

Vår tm har strulat till och från och nu gav den upp igår kväll vilket innebär att jag behöver köpa en ny nu (jag hade hoppats på att kunna planera in detta i lugn och ro i samband med renoveringen) , men nej..

Min fråga är om jag behöver tänka på något i tvättmaskinsväg nu när jag köper en i förväg? Mått eller liknande ,ej funktioner
Kommer troligtvis bli rir från reglad innervägg gällande vattnet. Vill också ha tm +TT på varandra som bild eller bredvid upphöjt med skåp under.

https://www.google.com/search?q=tvä...FAKHfaiBYwQ_AUIBigB#mhpiv=7&spf=1531731532731

https://www.google.com/search?q=tvä...FAKHfaiBYwQ_AUIBigB#mhpiv=6&spf=1531731532729


Tacksam för tips och annat bra inför mitt projekt !
 
BirgitS
De flesta tvättmaskiner och torktumlare är i en standardstorlek, 60 cm breda och ungefär lika djupa. Om man vill att det ska se snyggt ut bör man nog välja tvättmaskin och torktumlare som hör till samma serie, vilket kan vara svårt om du menar att du bara vill köpa tvättmaskinen nu men torktumlaren först om något år eftersom man inte vet när en modellserie läggs ner.
 
A
Ok tack för tips! Då är det bara att köra :) jag tänkte ev börja oktober /november. Känns som bra inomhus tid då ;)

Jag köper nog båda samtidigt
 
Om tvättstugan är liten, tror jag att du ska titta på en tumlare med värmepump.
Vanliga kondenstumlare skickar ut den uppvärmda luften i tvättstugan, det blir väldigt varmt i tvättstugan.
När tumlaren drar in luft från tvättstugan är inloppsluften för varm för att kondensorn/värmeväxlaren i kondenstumlaren ska fungera.
Hade själv en kondenstumlare i tvättstugan, den kunde tumla i timmar utan att det blev tort. Bytte till en med värmepump, den fungerar.
 
Ser ut att vara från samma serie som vi köpte för något år sen. Bra maskiner, men jag har upptäckt att tvättmaskinen i flera fall förstört kulörta t-shirtar - de har fått ljusare "streck", typ där de legat i veck under tvätten/centrifugeringen. Vet inte vad det beror på och det har inte hänt på alla färgade t-shirtar. Kan var ett tips om ni har plagg ni är extra rädda om.
 
A
P Pollyester skrev:
Ser ut att vara från samma serie som vi köpte för något år sen. Bra maskiner, men jag har upptäckt att tvättmaskinen i flera fall förstört kulörta t-shirtar - de har fått ljusare "streck", typ där de legat i veck under tvätten/centrifugeringen. Vet inte vad det beror på och det har inte hänt på alla färgade t-shirtar. Kan var ett tips om ni har plagg ni är extra rädda om.
Jaha, bra tips . Det är inte tvättmedel som ligger kvar då?
 
flippan83 skrev:
Jaha, bra tips . Det är inte tvättmedel som ligger kvar då?
Tyvärr inte, det är blekta "streck", typ som urtvättade jeans kan bli.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.