Nu har jag köpt en bostadsrätt och helt utan att tänka på hur fan lägenheten egentligen värms upp.
Finns inga radiatorer och huset är från 61 så känns underligt om de har golvärme, hittar inte heller någon termostat så hur gör jag med att ställa värmen.
 
Titta i prospektet? Fråga grannarna? Fråga styrelsen? Fråga mäklaren?
För övrigt är det kanske inte sätta på värmen jag tänker mest på en kväll som denna.
 
Fråga grannarna hur dom har det?
 
Många åkabrasor lär det bli till vintern :) fråga grannen..
 
Hur ser det ut vid gruppcentralen?
Har du jätte otur så har du ingen värme alls, mindre otur om du ha golvärme med el.
 
A Andy78 skrev:
Hur ser det ut vid gruppcentralen?
Har du jätte otur så har du ingen värme alls, mindre otur om du ha golvärme med el.
ingen värme alls, finns de lägenheter utan värme? vet att huset är kopplat till fortum så nått måste finnas
 
För att vara lite mer allvarsam så ta bilder av elcentralen men framförallt lägg upp mäklarprospektet
 
tommib
Det skulle vara väldigt ovanligt om det inte finns värme i lägenheten.

Är den ombyggd? Kan det ha installerats golvvärme i efterhand? Takvärme? Vad är det för typ av byggnad? Mäklarprospektet borde ge dig information om uppvärmningen. I värsta fall står där något om kallhyra, då är det bara börja lägga undan till ett gäng elradiatorer och vinterns elräkningar.

Välkommen till forumet!
 
kan vara luftburen värme också. inte så vanligt dock
 
Grejen den är att jag utan att tänka gjort borrat ett håll ca 4cm djupt i betongen och nu är jag nojjig att jag lyckas kruvat hål i någon golvärme, speciellt med tanke på att de inte finns radiatorer
 
B benne123 skrev:
Grejen den är att jag utan att tänka gjort borrat ett håll ca 4cm djupt i betongen och nu är jag nojjig att jag lyckas kruvat hål i någon golvärme, speciellt med tanke på att de inte finns radiatorer
Borrade du i golvet? Du hade märkt det, hade runnit ut massa vatten. Lägg upp foton här annars lämnar i alla fall jag tråden pga trollvarning (du fick alla tips du behövde i det första svaret i tråden)
 
Jobbigt om det är golvvärme o du borrat hål i den...då tror jag du blir ansvarig att återställa det.
 
Inget FTX aggregat bakom kryddhyllan?
 
Kritalvärme. Det är rör ingutna i taket.
 
Krilleman
Luftburen värme börjar bli vanligare. Men bara i nyproducerade lägenheter vad jag vet.

För ett tag sen var jag med och byggde på ett hyreshus en liten skvätt och bara "toppade" när det var stressigt. Där hade varje lägenhet ett eget separat värmebatteri på ventilationen ute i trapphuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.