hej jag köpte en färgspruta från jula för nått år sedan. dett är den som man kan ha till slamfärg. testade den med vatten igår och det som jag undrar är:

ska den spruta luft själv helatiden? rätt irreterande.

luften blåser själv från munstucket utan att ja håller in handtaget
alltså den blåser själv hela tiden. ska de vara så?

mvh eddie
 
  • Gilla
laban2
  • Laddar…
Låter ju inte rätt, svårt att tro att det ska vara så...
Kanske bara någon packning som inte sluter helt tätt efter att den legat något år.
Kolla upp om något kan behöva smörjas upp innan du står 4 meter upp på stegen och rödfärgen sprutar åt alla håll
 
ja ska skruva isär allt som går idag å kolla, luften går fullt ös utan ja gör nånting, trycker ja på handtaget så börjar den spruta färg/vatten. som sagt verrkar jävligt skumt ska ta isär idag i kolla
 
hsd
Har Du inte kvar anvisningen, om inte kolla om den finns på hemsidan
Det kan vara något som inte är åtdraget som det ska vara vid användning
 
hsd hsd skrev:
Har Du inte kvar anvisningen, om inte kolla om den finns på hemsidan
Det kan vara något som inte är åtdraget som det ska vara vid användning
jo jag öppnade kartongen för första gången nu i helgen, står att vid första läget luft, andra läget färg. men finn bara ett läge på sprutan. de är färg. luften blåser av sig själv.
 
G gripnil skrev:
Är det denna?
[länk]
Om så så står det i bruksanvisningen:
"När luft kopplas till verktyget kommer luft att flöda genom munstycket (fig.4)."

Så det är nog inte fel på den, däremot anser jag att den är dumt konstruerad.
ja precis det är en sån! tack! det var ingenting som stog i handboken i kartongen. jävligt dumt kostruerad...tog isär den igår och konstaterade att det finns inget annat än att den ska spuuta luft själv.
tack för svar! dåligt att det inte stog i handboken. hare bra mvh Eddie
 
  • Gilla
Kung Louie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.