Hej forumet

Jag och min sambo letar efter byggare i Karlskrona området som kan bygga en 2 våningsvilla under 3 miljoner , vi har ej skrivit några papper än på tomten men vi har en som är intressant.

Tomten är ca 1500kvm
Svag lutning nedåt från gata. 1-3m sandig morän innan berggrund.

De modellerna vi kollat på är: NF
Anebyhus Ekonomen 2,4
Eksjöhus Balans Sadel 2,8
Fiskarheden Tidlös 05, ingen prisuppgift

Det jag är mest fundersam är vad för budget man skall projektera till själva schaktningsarbeter samt massor?

Samt om det är någon som har prisuppgift på ett monterat Tidlös 05?

Eller någon som rekommenderar liknande hustyp.

Tack på förhand
 
Har inga andra uppgifter än att 500.000kr kostade färdigställandet av 1000m2 tomt hos grannen ink inkoppling av VA och El + fiber.
 
Cheesen
Det beror mycket på hur mycket ni tänker göra själv och hur mycket som ska göras på tomten. Uppfart, grov/finplanering. Anläggning av trädgård. Stenläggning?
En gräsmatta kan kosta allt mellan ett par tusen till flera hundra tusen beroende på förutsättningarna och vilket slutresultat man vill ha.
Buskar och träd är inte heller gratis.
Våran tomt som var hyfsat slät på 1100kvm. Har med två plattor, grovplanerad och uppfart förberedd för asfalt kostat 660 000. Efter det har vi lagt ca 300 egna timmar på trädgård och har nog lika mycket kvar. Kostnaden för vår trädgård är just nu ca 40 000 och kommer att kosta ungefär lika mycket till innan den ser ut som vi vill ha det.
 
Redigerat:
Nu tänkte vi grovplanering, schaktning och förberedelser för grund. Det andra med jord och allt löser vi själva
 
  • Gilla
Solidwork
  • Laddar…
Cheesen
B ByggaHusKarlskrona skrev:
Nu tänkte vi grovplanering, schaktning och förberedelser för grund. Det andra med jord och allt löser vi själva
vem ska göra grunden?
Hur ser markförhållandena ut? Är det nära till berg?
 
Osäkert i dagsläget om det blir byggbolaget eller lokal gräv och schaktbolag. 1-3meters djup till berg. Dock så kommer hela tomten höjas
 
Cheesen
Ja du får väl ta in offerter på vad det kan kosta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.