Håller det bara några tvättar? Då är det ju värdelöst?!

Nu är det förvisso raggarbilen så den blir ju inte direkt skitig på de viset...
Enligt säljaren så var det här svinbra grejer, samma som används på rtr chargern som Johan byggt.
Efter bilen var klar så skulle jag tvätta vid behov med ett bra schampo med vax, torka bilen torr, spraya på nåt exteriör medel och torka av så var det super igen.

Om det blir dassigt igen då, säg nästa vår, ska jag gå på med polermedel igen då och sen vax
 
Mig veterligen spelar inte Turtle i högsta-ligan inom Bilvård även om dom har fina bilar i sina montrar.
Där har det dock lagts otroligt många timmar på lack och våtslipning innan polering, vax/lackskydd. Ett väldigt bra utgångsläge alltså.

Nästa år kommer du att ha bl a tvättrepor men säkert väldigt mycket mindre än de du nyss polerade bort. Det blir alltså mycket mindre jobb och arbetet kommer gå snabbare.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
MultiMan
nino nino skrev:
Ok då går det väldigt torrt eller vad man ska säga

Sen var det det här med vaxet...
Har turtle wax tff, ska man dra ut väldigt tunt även här? Vänta tills det är lite vitt sen torka av bara?

Kan jag lägga på ytterligare ett lager?
Jag har alltid en fuktig (vatten) påläggare av den anledningen. Använt det i alla år, fungerat utmärkt. Brukar det inte stå det i instruktionerna också?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Påläggare?
 
Jaha inte spraya på vatten alltså? Det trodde jag
 
Man KAN spraya på en lite dimma av vatten men det ska ju inte se ut som att man vispar runt filmjölk på lacken. Det ska vara en tunn hinna som då man ska torka av knappt känns.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Det finns ju även enkomponents lackskydd som är smidiga att lägga på, jag kör själv på ultimas dom jag drar på med en fiberdukssvamp som medföljer. Det funkar på glas och lack, håller lite längre än vax tycker jag eller om det beror på att det går så mycket fortare att applicera så att man gör det oftare.

Men med din fina bil tycker jag du ska lämna in den till putte på insjöns bilvård och lägga på arctic coating, han är rätt duktig på att få till bra puts.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.