Teletubbie Teletubbie skrev:
Hyrde en släpkärra och åkte till Fredricsons för att köpa lite MDF, björkplyfa och fanerad spånskiva. De sålde mycket riktigt till privatpersoner men det var hutlöst dyrt! Det blev ingen affär, jag beställer från Calexico i stället.
Som i sin tur köper av just Fredricsons... :)
 
Och ändå är de 30-50% billigare än "listpriset" jag fick på Fredricson.
 
Teletubbie Teletubbie skrev:
Och ändå är de 30-50% billigare än "listpriset" jag fick på Fredricson.
Låter skumt. Jag har visserligen företagskonto med viss rabatt på fredricsons men jämför jag lite priser med Calexico o höftar bort min rabatt (som är olika på olika saker) är det nästan identiska priser. Björkply är Fredricsons betydligt billigare per kvadratmeter än Calexico om man köper 1525*1525 skivorna (som dessutom är finare än 1220*2440). Vanlig MDF ungefär samma pris som ex Bauhaus på en 16mm skiva och betydligt billigare på delar av skivor. Fanerad spån hittar jag inte på Calexico men fanerad MDF är ungefär samma pris som Fredricson.

Har du något skarpt exempel på prisskillnaden?
 
Ola C Ola C skrev:
Låter skumt. Jag har visserligen företagskonto med viss rabatt på fredricsons men jämför jag lite priser med Calexico o höftar bort min rabatt (som är olika på olika saker) är det nästan identiska priser. Björkply är Fredricsons betydligt billigare per kvadratmeter än Calexico om man köper 1525*1525 skivorna (som dessutom är finare än 1220*2440). Vanlig MDF ungefär samma pris som ex Bauhaus på en 16mm skiva och betydligt billigare på delar av skivor. Fanerad spån hittar jag inte på Calexico men fanerad MDF är ungefär samma pris som Fredricson.

Har du något skarpt exempel på prisskillnaden?
En ekfanerad 19 mm spånskiva (1200 X 2500) gick på ca 1400 kr, när en motsvarande skiva i MDF kostar 850 kr på Calexico. Jag hittade den inte ekfanerad pb på Calexico, men MDF är ju dyrare.
 
Teletubbie Teletubbie skrev:
En ekfanerad 19 mm spånskiva (1200 X 2500) gick på ca 1400 kr, när en motsvarande skiva i MDF kostar 850 kr på Calexico. Jag hittade den inte ekfanerad pb på Calexico, men MDF är ju dyrare.
Jag tror inte priset du fått av fredricsons stämmer, dom har nog knappat fel i datorn eller har nåt annat gått snett.
 
Killen i receptionen var inhoppare under lunchen så det kanske stämmer, även om han kollade priset på flera produkter i datorn och de var alla riktigt dyra. Kanske har de någon form av rabatt även för privatpersoner som han inte kände till.

Hursomhelst gör jag inte om försöket igen, hyra släp och köra Hässleholm-Malmö i onödan fick mig att tappa sugen lite. Men nu är det fredag och semester!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.