Ja, det gäller oavsett höjden, såklart.
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Nu har jag lagt till en video i artikeln. Filmade igår när Gustaf hoppade. Han gillar att man kan ta sats och springa upp på den!
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Snyggt! Precis så gör mina barn också.
 
Landar man inte på marken på andra sidan då?
 
  • Gilla
Jonasener
  • Laddar…
useless useless skrev:
Landar man inte på marken på andra sidan då?
Nej
 
T
Kan omöjligen förstå hur man vill förstöra sin gräsmatta med en ful studsmatta. Skulle ångra mig till förbannelse om jag grävt upp halva tomten för en studsmatta.
 
  • Ledsen
Veronica.
  • Laddar…
Håller helt med Thomas. Så jag grävde bara upp 1% av tomten för en fin studsmatta.

Rekomendationen att undvika ful och så stor studsmatta bör införas i artikeln :crysmile:
 
  • Gilla
jkm75 och 3 till
  • Laddar…
T
G gaston12 skrev:
Håller helt med Thomas. Så jag grävde bara upp 1% av tomten för en fin studsmatta.

Rekomendationen att undvika ful och så stor studsmatta bör införas i artikeln :crysmile:
Härligt med stor tomt! :geek:
 
Haha ja inte enorm men jag skulle tveka att gräva om den var mindre och om marken är svårgrävd. I mitt fall så är det bara jord och sand. Har tom flyttat den en gång nu till annan plats i trädgården efter rätt många års användning. Vid flytt är det definitivt en nackdel att den är nedgrävd :rolleyes:. Men det är den enda tycker jag. Gräset blir ju fult och svårt att klippa under en "normal" studsmatta oxo. Men som vanligt bra att vi tycker lite olika, det är ju därför det finns flera varianter. Jag har en sk "in ground" variant men har bekanta som grävt ner en "normal". De ovala varianterna som kommit verkar annars bra.
 
T Thomas' skrev:
Kan omöjligen förstå hur man vill förstöra sin gräsmatta med en ful studsmatta. Skulle ångra mig till förbannelse om jag grävt upp halva tomten för en studsmatta.
Jag har en studsmatta ovan jord. Just nu är under denna denda platsen gräset inte har samma färg som halm, men den cirkeln krymper snabbt. Lustigt nog har det gulgröna trädäcket samma nyans som gräsmattan. Trädääcket är skönare att gå på än stubbåkern som var vår gräsmatta...

Tar man bort studsmattan i september, fyller igen jorden och sår nytt har man ialla fall i Skåne ny fin grön gräsmatta sommaren eftee, givet det inte blir en sommar med 80 dagar utan regn.

Det som hindrade mig är 4,5^2*pi/4*1,2/3 =6 kbm jord och sand som skall ut , och i en nyanlagd trädgård är inte grävare o släp en option och inte har jag starka tonåringar till hjälp :)


Ett plus är dock att gräsmattan är rena no mans land numera för alla mördarsniglar som nattetid dristar sig över. Men tacka f-n för de hittade odlingslådorna med blomkål och gömde sig i jorden där... Grrr.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
T
R Rickard Ohlin skrev:
Jag har en studsmatta ovan jord. Just nu är under denna denda platsen gräset inte har samma färg som halm, men den cirkeln krymper snabbt. Lustigt nog har det gulgröna trädäcket samma nyans som gräsmattan. Trädääcket är skönare att gå på än stubbåkern som var vår gräsmatta...

Tar man bort studsmattan i september, fyller igen jorden och sår nytt har man ialla fall i Skåne ny fin grön gräsmatta sommaren eftee, givet det inte blir en sommar med 80 dagar utan regn.

Det som hindrade mig är 4,5^2*pi/4*1,2/3 =6 kbm jord och sand som skall ut , och i en nyanlagd trädgård är inte grävare o släp en option och inte har jag starka tonåringar till hjälp :)


Ett plus är dock att gräsmattan är rena no mans land numera för alla mördarsniglar som nattetid dristar sig över. Men tacka f-n för de hittade odlingslådorna med blomkål och gömde sig i jorden där... Grrr.
Hej!

Vet inte hur du räknat riktigt, om det är 4.5m i diameter och skall ner 1.2 m så är det inte 6kbm jord...
 
J
T Thomas' skrev:
Hej!

Vet inte hur du räknat riktigt, om det är 4.5m i diameter och skall ner 1.2 m så är det inte 6kbm jord...
jag räknade på en kon med diametern 4,5m och höjden 1,2 m. För en studsmatta med diameter 4,5 m .

I verkligheten kanske det är mer eller mindre? Hur ser hålet ut?

En massa jord är det ialla fall :)
 
T
R Rickard Ohlin skrev:
J
jag räknade på en kon med diametern 4,5m och höjden 1,2 m. För en studsmatta med diameter 4,5 m .

I verkligheten kanske det är mer eller mindre? Hur ser hålet ut?

En massa jord är det ialla fall :)
Mycket jord är det, snarare en cylinder, möjligen klot format...
 
T Thomas' skrev:
Mycket jord är det, snarare en cylinder, möjligen klot format...
Snarare klotsegment, men det är för varmt för att räkna ut volymen ;)

6 kbm förslår inte då . Jag skulle säga 12+ kbm. Det är en full container (1,5*12) = 18 ton jord.
 
T
R Rickard Ohlin skrev:
Snarare klotsegment, men det är för varmt för att räkna ut volymen ;)

6 kbm förslår inte då . Jag skulle säga 12+ kbm. Det är en full container (1,5*12) = 18 ton jord.
Jag tippar 11-12 kbm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.