HEJ !
Tänkte installera en elpatron meN DEN LIGGER FAST !

JAG FÖRSÖKTE MED ”LITE” VÅLD MEN DEN SITTER FAST OCH KAN INTE TA BORT.

En bekant ringde till en vän som arbetade med pannor och sa att el patroner när dem är rostiga brukar ”explodera eller expandera och då är svårt att ta bort den.


Man måste använda en verktyg för att med lite våld ta bort den El patron som sitter fast –sa han


VET ni HUR kan jag ta bort den el patron ?
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Vad är det i för något? Vad är det för typ av patron? Är den trasig och det är därför du ska byta den? En bild kanske?
 
Värm muffen med varmluftspistolen eller en gasolbrännare använd sedan en stor rörtång, ”ta i”.
 
Jämförelse av gammal och ny elkomponent, markerad del till höger efterlyses.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S Stefan1972 skrev:
Vad är det i för något? Vad är det för typ av patron? Är den trasig och det är därför du ska byta den? En bild kanske?
Här kommer en bild : av den nya och den gammla
 
eNRIQUE vEGA eNRIQUE vEGA skrev:
[bild]
Här kommer en bild : av den nya och den gammla
Den är trasig :(
 
L Leif i Skåne skrev:
Värm muffen med varmluftspistolen eller en gasolbrännare använd sedan en stor rörtång, ”ta i”.

det blir inte skadad själva pannan ? OM jag tar för mycket våld...Jag tänker vad finns därinne som kan bli skaddad när jag drar stark!
Sorry ..muffen är den runda del av patronen ? (Jag är från Peru )
 
Sorri igen den är inte rund
 
  • Elektriska anslutningar och kablar på en icke-rund metallplatta, markerad med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Stefan1972 skrev:
Vad är det i för något? Vad är det för typ av patron? Är den trasig och det är därför du ska byta den? En bild kanske?
 
  • Elpatron 6 kw för uppvärmning med prisinformation och köpknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det här är den nya som jag måste köpa
 
jag kan ta bort några centimeter den old El patron....men efter vill inte gå ut resten...sitter fast ..krockar med något..där inne och jag kan inte se heller med en lampa eller så varför eller var krockar den...
 
Går det inte dra ut den med mycket våld då? Den kan ju ha blivit missformad om det har blivit kortslutning i den.

Prova att använda något verktyg. Kofot t ex.
 
  • Gilla
eNRIQUE vEGA
  • Laddar…
L lordi skrev:
Går det inte dra ut den med mycket våld då? Den kan ju ha blivit missformad om det har blivit kortslutning i den.

Prova att använda något verktyg. Kofot t ex.
Tack amigo..det ska jag göra Snäll av dig att hjälpa mig !
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.