Hjältevadshus verkar lite sådär läst rätt mkt om dem på nätet, tycker jag ser ser en negativ trend bland kommentarer och recensioner...


Tror jag ska boka möta med

Smålandsvillan.
Brahus.

Någon mer hustillverkare med block hus eller modul hus? Inte älvsbyhus. Hur är a-hus?
 
murak
T Timbuktu skrev:
Hjältevadshus verkar lite sådär läst rätt mkt om dem på nätet, tycker jag ser ser en negativ trend bland kommentarer och recensioner...


Tror jag ska boka möta med

Smålandsvillan.
Brahus.

Någon mer hustillverkare med block hus eller modul hus? Inte älvsbyhus. Hur är a-hus?
Nu kanske det var enplans du var ute efter men jag tycker personligen hjältevadshus övervåningar blir lite häftiga då de är helt öppna upp i nock. Hur leverantören är i övrigt vet jag så klart inget om.

A-hus har jag inte hört nått dåligt om.

Björklidens gör mest garage men levererar även fritidshus i kassetter, dvs väggblock. Vet inte om det är intressant ..
 
T Timbuktu skrev:
Hjältevadshus verkar lite sådär läst rätt mkt om dem på nätet, tycker jag ser ser en negativ trend bland kommentarer och recensioner...


Tror jag ska boka möta med

Smålandsvillan.
Brahus.

Någon mer hustillverkare med block hus eller modul hus? Inte älvsbyhus. Hur är a-hus?
Får man fråga varför du är så inne på modulus/blockhus?
 
Bor själv i ett hjältevadshus, är supernöjd. Med tanke på hur mycket mer hus det sålt de sista åren och var man bor verkar det ibland som de hantverkarna de anlitar för att färdigställa huset gör ett mer eller mindre bra jobb.
Kontakta säljare för valfritt modul hus för att få en mer exakt kalkyl vad totalkostnaden blir. Hör för mig att det fanns en sådan tråd för några års sedan där folk visade faktiska kostnader(med va, bygglov,lagfart, markarbete osv) och inte bara "huspriser"
 
  • Gilla
murak
  • Laddar…
Bör väll tilläggas att golvvärme i spårade skivor med plåtar är snabbt också.

A-hus är riktigt bra. Standard med golvvärme i plattan och element uppe (golvvärme uppe tillval) lite högre standard generellt än smålandsvillan. Men här är det tyvärr frånluftsvärmepump som gäller. Kanske går att byta mot FTX och markvärme motvilligt

Jordvärme är likvärdigt med bergvärme och sjövärme. Välj den anläggningen som blir billigast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.