Hjälp gammal toa .hur kan man se vad modellen heter ? Vad heter denna "flottör pinne " / vart beställa ny och är det smartare att byta mer delar på samma gång ? Kanske bättre köpa ny ? Vore super tacksam om någon har svar / Gammal toalett med öppen spolningscistern som visar sliten flottör och mekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här har du en länk till en sprängskiss över gamla IDO-stolar:
https://www.google.com/url?sa=i&rct...aw1D2fY_tByqpsfC8bsVfQ9o&ust=1531476998489760

Var köper man reservdelar - ja testa med byggvaruhus, dom kan ta hem grejor på beställning. Annars en lokal VVS-firma eller någon VVS-butik på nätet.
När du har identifierat korrekt detalj så är det RSK-numret som är viktigt vid beställning av detaljen.
 
E etompau skrev:
Här har du en länk till en sprängskiss över gamla IDO-stolar:
[länk]

Var köper man reservdelar - ja testa med byggvaruhus, dom kan ta hem grejor på beställning. Annars en lokal VVS-firma eller någon VVS-butik på nätet.
När du har identifierat korrekt detalj så är det RSK-numret som är viktigt vid beställning av detaljen.
Tack så mycket för svar
 
På min gamla Gustafsbergtoalett som krånglade bytte jag flottörventil till en fluidmaster efter tips från forumet. Den har fungerat utan problem sedan dess, så jag är mycket nöjd.

3231560A.jpg
 
  • Gilla
Annikathurfjell
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
På min gamla Gustafsbergtoalett som krånglade bytte jag flottörventil till en fluidmaster efter tips från forumet. Den har fungerat utan problem sedan dess, så jag är mycket nöjd.

[bild]
Passar den till vilken som helst gammal toa ? Bara påfyllningen kommer underifrån?
 
Ja, så är det
(med reservation för att någon väldigt udda toalett kanske kan ha ett väldigt litet eller väldigt stort hål för anslutningen)
 
Dheri Dheri skrev:
Ja, så är det
(med reservation för att någon väldigt udda toalett kanske kan ha ett väldigt litet eller väldigt stort hål för anslutningen)
Å vad bra :D
 
IDO är ett vanligt märke, det borde inte vara några problem att få tag i originalreservdelar.
Sedan kan man alltid fundera på om det inte är dags för en ny toalettstol. Dom kostar inte särskilt mycket och håller i 30+ år.
 
  • Gilla
Annikathurfjell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.