Vill du behålla omställningen mellan sommar/vintertid?

  • Antal röster
    88
Enbart i lilla Sverige så dör det 30 personer / år till följd av omställningen till sommartid när vi får sova en timme kortare.

Globalt skulle ett avskaffande spara tusentals liv varje år!

Tycker du att vi ska behålla eller avskaffa omställningen sommar/vintertid?
 
harry73
Benämning praktarsel kommer jag att bära som en hederstitel :crysmile:
 
  • Gilla
Prodigys och 4 till
  • Laddar…
hsd
Det heter Normaltid inte vintertid ;)
 
  • Gilla
Jarlingar och 1 till
  • Laddar…
Ja det är normaltid, men i folkmun benämns det vintertid.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Enbart i lilla Sverige så dör det 30 personer / år till följd av omställningen till sommartid när vi får sova en timme kortare.

Globalt skulle ett avskaffande spara tusentals liv varje år!

Tycker du att vi ska behålla eller avskaffa omställningen sommar/vintertid?
Man kan inte dö av sömnbrist. (Om du skojar så glöm min kommentar.)
 
För mig är det en oviktig fråga. Och jag förutsätter att den som formulerar alternativ ett som det är gjort är mer ute efter att provocera än att påverka. Om inte så rekommenderar jag en omformulering.
 
A Avemo skrev:
För mig är det en oviktig fråga. Och jag förutsätter att den som formulerar alternativ ett som det är gjort är mer ute efter att provocera än att påverka. Om inte så rekommenderar jag en omformulering.
Just det. Därför har jag rapporterat startinlägget.
 
Jag hade svårt att fatta om det var humor eller inte, nu har jag läst den andra tråden och börjar ana hur det ligger till. Fast helt säker är jag inte.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Var är alternativet, återgå till normaltid?
 
D Daniel 109 skrev:
Var är alternativet, återgå till normaltid?
Det är nog bara praktarslen som vill det.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
behåll sommar tid året runt
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Bra alternativ!
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Enbart i lilla Sverige så dör det 30 personer / år till följd av omställningen till sommartid när vi får sova en timme kortare.
Sätt det i proportion till att vi har en hel myndighet vars jobb främst går ut på att förhindra att 0.2 personer dör om året på grund av hempulade elinstallationer...
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Intressant! Finns mycket annat att också förbjuda i så fall: alla fordon, alkohol, tunga farliga och stressiga jobb, tobak, fet mat, godis, mördare, felbehandlingar och slarv inom sjukvården... Tar vi tag i det här kan vi alla få leva tills vi dör av hög ålder!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.