Hej alla idésprutor därute, därinne eller mittemellan. Här ska ni få en nöt att knäcka.

Jag kommer att bygga en vindslägenhet ovanpå garaget.

Till problemet, detaljplanen säger förljande:

”Garage, källare eller annan likvärdig lokal får användas för kontor, handel, lager eller dylikt. Verksamheten får inte vara störande för miljön eller omgivningen.”

Behöver tips på vilken typ av verksamhet som behöver/kräver ett pentry samt ett badrum.

Hälsningar
Skyskrapan
 
Det där säger ingenting om att du inte får inreda den bostad där. Är det i ett industriområde du tänker bygga?

Jag tycker då att all verksamhet kräver ett pentry och ett badrum så det ska inte vara några konstigheter. Ett garage för firmabilen och ett kontor för att skriva offerter etc.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det där säger ingenting om att du inte får inreda den bostad där. Är det i ett industriområde du tänker bygga?

Jag tycker då att all verksamhet kräver ett pentry och ett badrum så det ska inte vara några konstigheter. Ett garage för firmabilen och ett kontor för att skriva offerter etc.
Hej igen,

Nej det är garaget bredvid vårt hus, vi tänkte 50kvm garage med pentry och badrum på vinden.
 
Till ett kontor bör man väl ha ett pentry och toalett. Även handel.
 
Alla kontor jag har jobbat i har haft pentry och toalett. De flesta också en dusch för till exempel cyklande medarbetare.
 
Är det inte bara att bygga en dusch fast det är en toalett på ritningen /bygglovet vem kommer att kontrollera vad slutresultatet verkligen blir?
 
Jag skulle säga SPA avdelning, relax, samt Spabad..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.