Hej
Jag är Verisure kund i Sverige och vill ha samma utrustning i mitt hus i Spanien. Jag bryr mig inte om att ha uppkoppling mot larmcentral utan är bara ute efter att ska kommunicera via min mobil.
Verisure i Spanien säljer ett helt annat system och jag är som sagt inte intresserad av att ha det uppkopplat mot central.
TIll min fråga.
Eftersom man kan köra Verisure larm utan uppkoppling mot larmcentral i Sverige borde det fungera utomlands också så länge man har internetuppkoppling eller? GSM:en tar de väl bort när man säger upp avtalet?

undrar Olle
 
D DMOL skrev:
Bäst är väl att fråga Verisure.

Finns en tråd här också
[länk]

Men det låter som en rätt dålig idé att betala dyrt när du lika gärna kan köpa något liknande system som Ajax.
Är väl mera att jag/vi kan hanteringen av Verisure larmet i Sverige och vi kan använda samma brickor om vi vill.
Man kan ju köpa ett begagnat larm via Blocket eller Tradera så den kostnaden är inte så stor om man bara vet att det fungerar som tänkt.
 
Ska försöka med Verisure support. Talade med en kille på Verisure idag och han var nog säljare och ville inte riktigt svara på min fråga.
 
Problemet blir väl hur du ska driftsätta/programmera det.

Ett "offline" Verisure här hemma är ju programmerat från början när det va online sas.

Kan bli bökigt om du tänkte köpa det i delar på blocket.

Satsa på något annat, vanligt handhavande på moderna larmsystem är inte svårt att lära sig.
 
en annan aspekt är ju hur länge Verisure låter någon använda deras app utan att betala någon månadsavgift.
Ska titta lit emer på alternativen. Ajax låter ju som ett bra alternativ.
 
Skaffade Verisure igår. Fick 2 kameror, 3 brandvarnare, 6 rörelsesensorer, 1 wall plug, 1 huvudenhet, 1 högtalare med mick och en entré-enhet där man larmar på och av. 1 dog-tag också då. 7499:- för allt plus 429 i månaden. Bra eller dåligt? Dom sa att det skulle kostat runt 12 lök egentligen, men den föll man ju inte för. Sen sa dom även att man får behålla alla enheter efter att ha varit kund i 5 år, men varför betalar man en startavgift/installationsavgift på 7.5k om det inte är för sakerna som installeras?
 
messijah messijah skrev:
Skaffade Verisure igår. Fick 2 kameror, 3 brandvarnare, 6 rörelsesensorer, 1 wall plug, 1 huvudenhet, 1 högtalare med mick och en entré-enhet där man larmar på och av. 1 dog-tag också då. 7499:- för allt plus 429 i månaden. Bra eller dåligt? Dom sa att det skulle kostat runt 12 lök egentligen, men den föll man ju inte för. Sen sa dom även att man får behålla alla enheter efter att ha varit kund i 5 år, men varför betalar man en startavgift/installationsavgift på 7.5k om det inte är för sakerna som installeras?
Drygt 33k på 5 år (och då inte medräknat årliga höjningar). Känns spontant inte som en bra deal...
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Drygt 33k på 5 år (och då inte medräknat årliga höjningar). Känns spontant inte som en bra deal...
Har dom rätt att höja hur dom vill eller vadå?
 
  • Gilla
magnusme
  • Laddar…
messijah messijah skrev:
Har dom rätt att höja hur dom vill eller vadå?
De brukar köra med årlig höjning efter något index, står i avtalsvillkoren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.