Hej håller på att ska bygga en altan och balkong.
Vi har dock fastnat på balkongkonstruktionen.
Vi vill ha en balkong som är 5m bred och 4m djup.
Den ska ha 2st pelare fram och fästas i huset bak med limträ 90*315 runt hela och 115*115 pelare.
På balkongen ska de bara ligga trall.
Men nu kommer de svåra att vi vill ha ett tak under eller inbyggt i balkongen så man kan sitta på altanen
alt att de blir en inglasning i framtiden..

Nån som har nån lösning?
 
  • Schematisk ritning av en balkongkonstruktion med mått och frågetecken vid taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luta limträt utåt och täck med tätskiktsduk. Sedan pallar du upp golvåsar ovanpå det så golvet blir plant. Se bild.
 
  • Detaljerad byggritning för uppbyggnad av plant golv med angivna mått och material inklusive tätskiktsduk och limträbalkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wow tack ska överlämna dem till de som har lite bättre koll, vi kom på en annqnlösning meden till limträbalk i mitten och sen gör man 2st "tak" i facken och leder ut vattnet på sidan men vet ej om de blir lättare
 
Jag skulle säga att den lösningen jag gav är den enklaste att utföra.

Lycka till!
 
Har du nån kolla på dimensioner för de mått ja angav för ja gissar att de inte är de dimensioner på ritningen?
 
Om vi antar att det inte är snölasten som är dimensionerande så blir en ram av 90x270 och golvåsarna av 56x270 cc600bra.
Jag hade gjort ramen av 90x315 för att kunna dölja balkskor och fälla in taket i ramen.
 
I icho skrev:
Luta limträt utåt och täck med tätskiktsduk. Sedan pallar du upp golvåsar ovanpå det så golvet blir plant. Se bild.
Har du även ritning tagen framifrån för att se hur stolparna som håller räcke sitter i konstruktionen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.