Hej, ska dra nätverkskablar i huset och tankarna kom fram till min Acess Point som kör på PoE och en kabel ända fram till switchen i rummet längre bort. Jag ska lägga ny kabel till en nätverkskontakt som ska sitta en liten bit ifrån Access Pointen. Det ska sen sitta en kortare kabel från Access Pointen till dosan. Min fråga är då: Eftersom den kör på PoE, går det ström genom/via nätverkskontakten? (Dosan är en CAT6)
Hoppas ni förstår min formulering, annars tveka inte på att fråga! :)

Tack!
 
Redigerat:
Ja! PoE innebär att man skickar ström genom samma kabel som man använder för data. Således behövs bara en kabel istället för en data och en strömkabel.
 
A Anders243 skrev:
Ja! PoE innebär att man skickar ström genom samma kabel som man använder för data. Således behövs bara en kabel istället för en data och en strömkabel.
Tack för snabbt svar! Jo, det vet jag om, men klarar även en nätverksdosa som sitter på väggen att det går ström igenom den?
 
OptiDog OptiDog skrev:
Hej, ska dra nätverkskablar i huset och tankarna kom fram till min Acess Point som kör på PoE och en kabel ända fram till switchen i rummet längre bort. Jag ska lägga ny kabel till en nätverkskontakt som ska sitta en liten bit ifrån Access Pointen. Det ska sen sitta en kortare kabel från Access Pointen till dosan. Min fråga är då: Eftersom den kör på PoE, går det ström genom/via nätverkskontakten? (Dosan är en CAT6)
Hoppas ni förstår min formulering, annars tveka inte på att fråga! :)

Tack!
Ja
https://www.google.se/url?sa=t&sour...FjASegQIABAB&usg=AOvVaw2C5TV-iTZwz4L6jsM77pxz
 

Bästa svaret

Ja, alla komponenter såsom uttag och patch-paneler klarar det.
 
  • Gilla
OptiDog
  • Laddar…
A Anders243 skrev:
Ja, alla komponenter såsom uttag och patch-paneler klarar det.
Där kom det svaret jag ville ha :)!
Tack Anders!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.