Jag har en sonos play3 hemma jag är väldigt nöjd med och köpte därför en Sonos play 1 till sommarstugan.
Sommarstugan har eget nätverk med andra lösenord osv. Det som förvånar mig är att mina inställninga , radiokanaler , google music osv inte följer med till min nya sonos utan appen Mitt Sonos börjar på noll, så skall det väl inte vara ? Har jag missat nåt vod installationen, vill ju ha det somm hemma även när jag är i andra nätverk.
 
Det är meningen att det ska vara så, dvs appen laddar den aktuella profilen och hanterar därmed flera Sonosinstallationer.

Tänk exempelvis om du kopplar upp dig mot Sonosanläggningen på jobbet. Då vore det inte så lyckat om det var din personlig "hemprofil" som dök upp.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
D DejvidK skrev:
Det är meningen att det ska vara så, dvs appen laddar den aktuella profilen och hanterar därmed flera Sonosinstallationer.

Tänk exempelvis om du kopplar upp dig mot Sonosanläggningen på jobbet. Då vore det inte så lyckat om det var din personlig "hemprofil" som dök upp.
Jag kan ju ändå spela Johnny Bode på de sonos som råkar komma i vägen för mig, här finns det utvecklingspotential, val som öppen och stängd borde finnas.
 
  • Gilla
Deathtrip2000
  • Laddar…
Kan hålla med om det. Skulle även vilja kunna sätta en sonosapp som master. Som det är nu har alla på ett nät samma rättigheter/prioritet.
 
Jag skulle tro som sådan att hade du grund installerat den med din andra Sonos hade den kopierat alla inställningar från den första. Men inställningarna ligger i enheterna inte i appen
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.