Har flyttat en vägg i garaget och behöver fylla upp 3kvm ca 45mm höjd. blir vanlig mancave av utrymmet, inga tunga belastningar. Vad / hur ska jag göra? Kommer lägga klinker på golvet sen.
 
Om du ska lägga klinkers så är det väl bara att prima, lägga armeringsnät flytspackla.
 
Redigerat:
Ja, flytspackla allt är ett alternativ ca 12st 20kg
säckar kommer det gå åt.
Det andra alternativet skulle väl vara att lägga i ett par säckar Eps-cement och sedan flytspackla på det, om man vill snåla på antalet säckar.
 
Får räkna på kostnaden då :)
hur tjockt med flyt måste det minst bli ovanpå ev eps?
Ska jag borra upp plattan jämte så jag får in armeringen i den också?
Så här ser det ut
Betongplatta med en uppgrävd ränna, visar armering och grus, i diskussion om flyt- och EPS-tjocklek för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
EPS är nog billigare och isolerar dessutom. Tror det är 20 mm flyt minimum men är inte säker.
 
tommib tommib skrev:
EPS är nog billigare och isolerar dessutom. Tror det är 20 mm flyt minimum men är inte säker.
Ok. Ska jag lägga i armering i eps’n?
 
tommib
Nej, det tror jag inte. Inte ett så tunnt lager. Däremot i flytet ska det väl vara stålnät. Så är det gjort hemma hos mig i alla fall.
 
Vore det inte enklare och billigare med betong i det här fallet, flytspackel har du inte så mycket nytta av här.
 
Lång torktid innan han kan lägga klinkers på betong.
 
Också tänkt på torrtiden men betong men osäker på exakt hur länge det tar. Någon som vet?
Och om jag först lägger eps, måste det brinna helt klart innan jag går på med flyt?(hur länge tar det?)
 
O olofh skrev:
Också tänkt på torrtiden men betong men osäker på exakt hur länge det tar. Någon som vet?
Och om jag först lägger eps, måste det brinna helt klart innan jag går på med flyt?(hur länge tar det?)
Fyll med ROT bruk. Kan beläggas efter 24 h.
 
tommib
När vi gjöt EPS, ca 10 cm, så tog det bara någon dag innan vi kunde flyta på det. Det kan ha varit något snabbtorkande men jag vet inte säkert.
 
Köp slipsats snabb. Enkelt o snabbt att arbeta med
 
Tror ardex a31mix kan va nått
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tror ardex a31mix kan va nått
För 0-5mm och kostar 350:- för 12.5kg?
Säker på att det finns bättre alternativ
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.