Hej!

Jag undrar var jag får tag i markistyg till vettigt pris. Vill byta tyget själv (alt. sy fast det i det gamla), då jag vet att det går lätt att sy i, men jag hittar inget tyg till salu när jag googlar om det - bara färdiga markiser. Om man lämnar in den för tygbyte ska firman i stan ha 2000 kr för bytet - sedan ca. 5000 kr för tyget = 7000 kr! Det tyckte jag var dyrt.

Någon som har något tips?

:D
 
Vi köpte markistyg av mycket hög kvalité till sju markiser för under 1 000 kr på en tygutförsäljning förra sommaren i Huskvarna. En "utförsäljning" som fortfarande pågår.. Kanske finns något liknande där du bor?
 
Flera markisfirmor säljer måttbeställda och färdigsydda markistyger här i sthlm som du kan byta själv.
 
Tack för svaren. Ska kika runt lite mer.
 
Hemmakatten
Såg att Bauhaus just nu har markisväv för 199:- per meter just nu. 120cm bred och i fägerna vinröd, natur, grön, gul och blå. Om det är en bred markis får du skarva tyget på längden, men så är det gjort även om du köper färdiga markiser.
 
Göksäter på Orust!! Görbilligt (kommer inte ihåg vad jag betalade tyvärr, men jag köpte 6*3,5 m. Har för mig att det var 1500 kr ca)
 
Jag köpte markisväv på Rosahuset och böt markisväv själv.
Kostade ca. 1000 kr för 2 enkelfönster och ett dubbelfönster med nål och tråd.
Det var inte alls svårt att göra det själv.
Du hittar Rosahuset på :
https://www.rosahuset.com/kategori/Markisvv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.