LB-hus har kontaktat oss och vill svara medlemmen Husnörd följande:

"Hej Husnörd,

Vi har noterat dina hittills 25 inlägg i sociala medier och forum och förstår att du vill framföra ditt missnöje med oss som leverantör på ett brett plan.
Drygt en vecka före du valde att skriva ner oss här mottog jag din återkoppling på mitt mejl från 161129 där vi presenterat ett antal lösningförslag på de problem som uppstått vid er byggnation.
I samma mejl avslutade du med ett hot – eller löfte? - om att gå ut och använda just sociala medier och forum för att sprida ert missnöjde publikt.

Vi har vare sig förnekat eller erinrat om det faktum att vi brustit - eller försökt frånslå oss vårt ansvar. Däremot känner vi att det är viktigt att få framföra följande till den publik som tar del av din kritik.
Ni har köpt en del i ett bostadsrättprojekt, där vi är såväl leverantör som byggherre. Projektet kan inte riktigt jämföras med vår huvudsakliga verksamhet, att leverera styckehus där enskild konsument är beställare. Det undantar givetvis inte vårt ansvar på något sätt, men i detta projekt finns det faktorer som avviker från vår normala verksamhet. Och vi har brustit i vår kontroll, då den entreprenör vi handlade upp sålde ut sina åtaganden utan vårt godkännande. Detta resulterade i en del problem som vi har haft svårt att kontrollera, helt klart. Men vi har trots allt hållit en dialog med er som är berörda och även lämnat kompensationer under resans gång. Vi har presenterat såväl lösningsförslag som en handlingsplan. Så sent som igår bad vi, återigen, om er återkoppling på de åtgärder och alternativ som vi är beredda att möta upp med.

Vi väljer härmed att inte kommentera ärendet fler gånger i detta forum och kan inte annat än beklaga att du känner, och framför, ett så öppet förakt till oss som du gör.
Vi gör dock rätt för oss.

Mvh, Stefan Holmberg, VD Svensk Husproduktion AB."
 
  • Gilla
dekagon
  • Laddar…
Så att misskreditera mig skulle förbättra ert varumärke eller få mig till en nöjd kund? Kanske åtgärda alla fel och brister och erbjuda en skälig ersättning vore mer konstruktivt.

För er som vill veta mer om situation läs vidare i tråden Varning för LB Hus.
 
Vi kommer nu börja bygg med LB-hus och förstår att många har haft olika erfarenheter av dem. De som avgör om man blir nöjd eller inte är oftast om man får en bra byggledare och erfarna hantverkare. Följ gärna vår resa på www.nouw.com/enkelthem
 
  • Gilla
dekagon
  • Laddar…
E Enkelthem skrev:
Vi kommer nu börja bygg med LB-hus och förstår att många har haft olika erfarenheter av dem. De som avgör om man blir nöjd eller inte är oftast om man får en bra byggledare och erfarna hantverkare. Följ gärna vår resa på www.nouw.com/enkelthem
Lycka till!
Jag skulle kunna skriva en halv bok om hur dåliga lb-hus är, vilket jag så småningom kommer att göra. Tycker andra som går i tankarna att bygga med dom förtjänar att veta vad det är för företag dom väljer att göra en av sina livs största affärer med.
 
  • Gilla
Emoji och 2 till
  • Laddar…
K Kaptenmorgan skrev:
Lycka till!
Jag skulle kunna skriva en halv bok om hur dåliga lb-hus är, vilket jag så småningom kommer att göra. Tycker andra som går i tankarna att bygga med dom förtjänar att veta vad det är för företag dom väljer att göra en av sina livs största affärer med.
Kan tyvärr bara instämma med Kaptenmorgan...
 
  • Gilla
Baggen11
  • Laddar…
G Glimmer skrev:
Kan tyvärr bara instämma med Kaptenmorgan...
Berätta gärna mer
 
  • Gilla
snickrande_tanten
  • Laddar…
W Wirdheim skrev:
Jag och min fru var i kontakt med LB-hus då vi hittat en tomt att bygga på i Skåne. Fick dock inget bra intryck av säljaren eller företaget och valde därför att inte gå vidare med dem.

Vilken säljare var det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.