Som jag renoverar och dolar på i kåken så kommer jag i kontakt med diverse tankenötter och detta är en lite mer svårknäckt sådan.
Planen är att ta bort trappen för att ta upp väggen in mot köket bild 1
Inredning under renovering med en trätrappa i förgrunden och en delvis bar vägg i bakgrunden där köksrenovering planeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

så jag får en bardisköppning och större rymd. Denna vägg är bärande men kommer att växlas av. Spännvidden/öppningen blir ca 2,5 m
Spishäll/kyl o frys kommer att placeras mot befintlig murstock t.h i bild 2. T.v mot öppning kommer att bli diskbänk/bardisk ut mot rum där trappen är
Renoveringsprojekt av ett hus med oskyddat golv, ouppackade verktyg och en delvis rivet trapphus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då följer problemet med utrymmet uppe på vinden bild 3.
Trappa som leder upp till en vind med paneltak, vägg med tapet, dörr och gammal utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T.h är ett förrådsutrymme där trappen kommer mitt för dörren. T.v finns ett sovrum som kommer att användas av övernattande gäster.
Mörkt vindstrapphus med öppen trätrapp, linoleummatta och tapetserade väggar, fråga om ombyggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min följdfråga lyder då: Hur skulle ni lösa detta lilla bryderi? Spartrapp mot motstående vägg där bokhylla finns eller en vindslucka/skjutstege?
 
Putten Putten skrev:
Som jag renoverar och dolar på i kåken så kommer jag i kontakt med diverse tankenötter och detta är en lite mer svårknäckt sådan.
Planen är att ta bort trappen för att ta upp väggen in mot köket bild 1
[bild]
så jag får en bardisköppning och större rymd. Denna vägg är bärande men kommer att växlas av. Spännvidden/öppningen blir ca 2,5 m
Spishäll/kyl o frys kommer att placeras mot befintlig murstock t.h i bild 2. T.v mot öppning kommer att bli diskbänk/bardisk ut mot rum där trappen är
[bild]

Då följer problemet med utrymmet uppe på vinden bild 3.
[bild]
T.h är ett förrådsutrymme där trappen kommer mitt för dörren. T.v finns ett sovrum som kommer att användas av övernattande gäster.
[bild]

Min följdfråga lyder då: Hur skulle ni lösa detta lilla bryderi? Spartrapp mot motstående vägg där bokhylla finns eller en vindslucka/skjutstege?
Har du en planlösning så en får ihop helheten?
 
Planritningar över hur det ser ut idag och hur du vill att det ska se ut underlättar väldigt mycket.

Rita ut alla möbler mm och provplacera på planritningarna.
 
Handritad skiss av trappkonstruktion med måttangivelser och planlösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Befintlig

Handritad skiss av husplan med trappa och rumsmarkeringar betraktad från två vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såsom min krumma hjärna vill få det till med trapperiet
 
Redigerat:
Badrummet f.ö kommer att växa ihop med dom två "tarmarna"som syns på bild för ett mer användbart badrum med fler möjligheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.