Hej
Planerar att glasa in min altan på sommarstugan. Jag vill ha en dörr i gammal stil som öppnas inåt på den, jag har sökt på blocket och andra ställen men tycker att jag bara hittar dörrar som öppnas utåt. Finns det överhuvudtaget ytterdörrar som öppnas inåt? Tommy
 
Förr var det vanligt. Idag finns en del fabrikanter av mera standardbetonade dörrar som tillhandahåller inåtgående vid särskild beställning. De som tillverkar mera exklusiva dörrar i gammal stil på beställning gör det alltid men det kostar. Vissa byggnadsvårdsbutiker kan ha begagnade men vill oftast också ha väldigt bra betalt.
 
Åsa Lund
På Torpet från 1850- talet har vi pardörr som går inåt. Så det finns...
 
Elitfönster har inåtgående altandörr, tror de kallas "fransk-balkongdörr" det är ett tillägg på nästan samtliga dörrar i sortimentet.
 
S
T tomjoh skrev:
Hej
Planerar att glasa in min altan på sommarstugan. Jag vill ha en dörr i gammal stil som öppnas inåt på den, jag har sökt på blocket och andra ställen men tycker att jag bara hittar dörrar som öppnas utåt. Finns det överhuvudtaget ytterdörrar som öppnas inåt? Tommy
https://www.rm.se/sv/produkter/fonsterdorrar/
 
Tack för tipsen, jag har ändrat i planeringen så att det funkar med en utåtgående också, blir lättare att hitta en gammal dörr då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.