trattalask
Mina 24v greenworks funkar bra än! Kanske tappat lite driftstid på batterierna. Men jag är nöjd än. Finns säkerligen bättre.
 
B Byggtankar123 skrev:
Men greenwork är 24 eller 40v?
Mina är 24V.
Det batteriet som är lite slöare kändes lite svagare från början. Tror det har legat länge på hyllan. I övrigt är det finfint byggt med inbyggd balansering.
 
Tack
 
Lyfter denna lite då jag är sugen på en batteriklippare. Har en sladdriven elklippare idag som har gått sista milen. Greenworks 40v / 4ah klipparen på kampanj på Jula nu, 2499:- funderade då på att ta trimmern också, 999:- med 2ah batteri, så har man ett extra. Kankse även häcksaxen som kostar under tusenlappen utan batteri/laddare. Ganska bra betyg från kunderna på alla produkterna
 
Sammanträffande! :) Sitter o tittar på exakt samma sak. Trimmern känns lite som en no brainer då batteriet bara det kostar 999, så man får laddare o trimmer på köpet typ.

Funderade på erbjudande på häcksaxen, men kan inte se att den varit prissänkt innan.
 
C Christian K skrev:
Funderade på erbjudande på häcksaxen, men kan inte se att den varit prissänkt innan.
Visst är 40V-häcksaxen "naken"? Julas sida är inte direkt tydlig om den kommer med batteri eller inte. Men för orabatterat 899:- får man väl anta att den är naken.
 
A Anders243 skrev:
Visst är 40V-häcksaxen "naken"? Julas sida är inte direkt tydlig om den kommer med batteri eller inte. Men för orabatterat 899:- får man väl anta att den är naken.
Precis, den kommer utan batteri och laddare. Lite fascinerad över att trimmern kommer med det för det priset.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Jag slog till och köpte alla tre. Hade redan klippt häcken och gräset lär väl varken behöva trimmas eller klippas igen i år... Men det kändes bra när man packade upp det, lite småmontering att göra på klipparen och trimmern, men minimalt. Provkörde lite snabbt. Tystare än mina gamla sladdrivna motsvarande produkter. Trimmern låg bra i handen, klipparen enkel att justera. Häcksaxen kan jag inte prova på något tuffare, den har större tandavstånd än min gamla sladdklippare från Clas men vi får se när det verkligen gäller att klippa avenboken. Men för 4400:- för tre maskiner och två batteri så var priset oslagbart. Ja, häcksaxen är naken och inte på "rea". Tror även trimmern är permanent prissänkt och de verkar fortsätta kampanjen på klipparen.
 
M MMR skrev:
Lyfter denna lite då jag är sugen på en batteriklippare. Har en sladdriven elklippare idag som har gått sista milen. Greenworks 40v / 4ah klipparen på kampanj på Jula nu, 2499:- funderade då på att ta trimmern också, 999:- med 2ah batteri, så har man ett extra. Kankse även häcksaxen som kostar under tusenlappen utan batteri/laddare. Ganska bra betyg från kunderna på alla produkterna
Köpte samma klippare för 2000:- i höstas och kompletterade med trimmern för 999:- i år.
Jag är helnöjd med klipparen, jag tidigare haft en greenworks med sladd som också fungerat väldigt bra. Trimmern är jag bara "nöjd" med. Den känns på något sätt obalanserad och efter en genomgång av trädgården så är det mer armarna som sätter stopp än batteriet.

"Trimmern känns lite som en no brainer då batteriet bara det kostar 999, så man får laddare o trimmer på köpet typ."

Helt klart, sen när man har en batteridriven klippare så vill man ju inte hålla på och dra fram en sladd enbart för att trimma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.