Borde finnas fler än jag här som tappar saker, tex mobiltelefonen, emellanåt. Nu är det dax för en ny (igen). Vill gärna ha bra kamera och helst inte för stor. Min Sony Xz1 tex var uppenbarligen för stor. Och comviq anser inte att garantin gäller eftersom chassit fått sig en törn.

Så tips önskas!
 
CAT S60
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Inget tips så men det brukar löna sig att köpa med en försäkring. En hundring i månaden kan tyckas mycket men är många ggr värt det.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
CAT S60
Den är typ fyra-fem år gammal och uppföljaren, S61, släpps om två dagar eller nåt...
Tyvärr är den nya lite större, men den är iallafall tålig.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
useless useless skrev:
Den är typ fyra-fem år gammal och uppföljaren, S61, släpps om två dagar eller nåt...
Tyvärr är den nya lite större, men den är iallafall tålig.
Det är naturligtvis en prioriteringsfråga. Jag har en kollega som har S60. Han säger att som telefon så är den medioker, men håller gör den. Och värmekameran är ju en fin bonus.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
CAT har många fina finesser jag inte behöver/vill betala för... Vill ha en lika hållbar men med mer fokus på kamera. För höga krav?
 
Samsung xcover 4 har jag nu haft både cat b15 och s40 så aldrig mer en cat
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Tåligt glas är väl lika svårt på alla telefoner. Och jag tycker att de små telefonerna blir större och större. Nu har jag en Sony XZ1 compact. Den fick gärna vara lite mindre, men det är inte helt lätt att hitta. Och så länge jag haft en smartphone har jag haft en flipfront på den. Med flipfront tycker jag att telefonerna tål hyfsat mycket.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Inget tips så men det brukar löna sig att köpa med en försäkring. En hundring i månaden kan tyckas mycket men är många ggr värt det.
Ojdå.

Jag har haft mobiltelefon i drygt 20 år. Om en försäkring kostar en hundralapp i månaden har jag alltså sparat ca 25 000 på att aldrig låta mig luras att skaffa en sån. Och nej, jag skulle inte ha haft nytta av en försäkring en enda gång.

Men alla är vi ju olika, till lycka för försäkringsbolagen! :)
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Cat s41 eller s31. Telefonerna tål stryk, vatten och damm. S31 har väll drygt 30h samtalstid också, så den behöver inte laddas så ofta om man är ute och far.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Inget tips så men det brukar löna sig att köpa med en försäkring. En hundring i månaden kan tyckas mycket men är många ggr värt det.
Visst är det upp till var och en att skaffa en försäkring. Men själva förutsättningen för att det skall fungera är att det inte brukar löna sig. För kunden alltså. Men om man vet med sig att man är mycket mer benägen än de flesta att slå sönder telefonen och trots detta köper en dyr modell kanske det brukar löna sig. De gånger jag ens funderat på sådana försäkringar har kostnaden varit sådan att den betalat hela prylen på tre år.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Vi har sedan tre år Huawei inom familjen och deras Lite varianter av de dyrare modellerna och de är otroligt slitstarka. Min egen P9 Lite är nu två år och använder inga skal så den har lite hack i höljet efter asfaltsvistelse, bara fungerar utan något krångel. Grabbens P8 Lite är tre år och lite bananform utifrån att han har den i bakfickan, Inga av har fått några trasiga glas men kanske någon mindre repa i glaset.
Har förbrukat Nokia, Ericsson, Sony, Samsung, etc, som väl också fungerat bra men inte så problemfritt som Huawei. Men det kan väl också var tur och tillfällighet som gjort att det blivit så.
Försäkring är ju ett val utifrån eget behov, men aldrig något jag skulle fundera över.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Eller så skaffar man en vanlig bra telefon och ett vettigt skal typ en OtterBox Defender?

Annars Samsung Galaxy S8 Active?
Lite mer stryktålig och inte överdrivet stor
 
Jag har haft en iphone4 tidigare och har nu en iphone6, fyran hade jag i nästan fyra år och till hösten fyller min sexa också fyra år. Inga bytta skärmar på någon av dom däremot så gav hemknappen upp på fyran men det räckte med att städa den så gick den igen. Mikrofonen till frontkameran har gett upp på sexan, det skyller jag på slipdam från vinkelslipen. Det gemensamma för bägge är att dom har haft bra skal från början, olika varianter av otterbox. Telefonerna har varit med mig överallt utom i vattnet, då jobbar jag med bilbärgning, i skogen och kör kranbil på byggen och industrier.
Jag fick en Samsung Xcover 4 på jobbet och den verkar också tålig om man vill ha en telefon med lite mer funktioner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.