Jag har precis köpt en andra robot en Mccullogh. Jag har den på en sida av huset och på den andra en worx. På framsidan av huset har jag en stengång som är lite drygt 1 meter bred.

Jag har nu fått problem med Worxen att den stannar vid gången och säger att den är utanför arbetsområdet. Kan det vara så att slingorna ligger för nära varandra?
 
Stäng av strömmen till den nya slingan och se om Worxen funkar...
Och gör den det så kan du pröva med att generera ny slingsignal på MacCullochen. Hittas under meny säkerhet.
 
Redigerat:
Q qsecofr skrev:
Stäng av strömmen till den nya slingan och se om Worxen funkar...
Och gör den det så kan du pröva med att generera ny slingsignal på MacCullochen. Hittas under meny säkerhet.
Japp det var felet men då är ju frågan vad jag gör nu? Kan det funka om jag gräver ner kabeln till den nya vid gången?
 
Kan fungera, eller inte. Beror på hur mycket den stör. Så mycket jobb är det inte att lyfta gräset med en spade och lägga ned tråden, så testa.
 
S Silentdecor skrev:
Japp det var felet men då är ju frågan vad jag gör nu? Kan det funka om jag gräver ner kabeln till den nya vid gången?
Pröva att generera ny slingsignal, det kan hjälpa att den inte stör Worxen. Pröva flera gånger om det inte hjälper vid första försöket.

Annars sätt på ecomode på MacCullochen och kör de på olika tider. Vid ecomode stängs slingsignalen av då klipparen laddar eller väntar på schema.
 
Q qsecofr skrev:
Pröva att generera ny slingsignal, det kan hjälpa att den inte stör Worxen. Pröva flera gånger om det inte hjälper vid första försöket.

Annars sätt på ecomode på MacCullochen och kör de på olika tider. Vid ecomode stängs slingsignalen av då klipparen laddar eller väntar på schema.
Hur gör jag för att generera ny slingsignal?
 
S Silentdecor skrev:
Hur gör jag för att generera ny slingsignal?
Under menyn säkerhet som jag skrev tidigare :)
Kolla i manualen, det står där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.