Hej jag ska snart börja med mitt lilla krypin och behöver lite hjälp i planeringen.
Det är ett rum på ca 15m2 men ett fönster mitt på som jag måste bli av med. Kan ej ta bort det helt utan ska enbart Döljas till 100% på insidan.
Om jag sätter en skiva och spacklat helt får jag då kondens ?
Det är ett nyare 3glasfönster med gas.
 
Redigerat:
Brukar du få kondens på insidan av glaset?
Annars så är det inget problem. Det ser inte konstigt ut utifrån? Kan vara bättre att bygga en hylla och sen en öppningsbar dörr så kan du pynta lite där?
 
Ingen kondens alls har vi haft. Har gjort ett test med frostad fönster film (med fjärilar som regeringen har valt ) och mörksiva och ljus slinga. Blev jävligt bra måste jag säga. Funderingen var om man sluter det helt att det kan bli nya problem då.
 
Antar att en stor orsak till att täcka fönstret är för att bli av med ljusinsläpp och få friare möblering.

Kommer du kunna komma åt fönstret innifrån nån gång i framtiden, eller planerar du att sätta gips eller liknande över väggen?
Sol-film och ljus-slingor har begränsad livslängd, så det är nog trevligt om du kan komma åt det utan att behöva riva ned gips och tapetsera om. :)
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Antar att en stor orsak till att täcka fönstret är för att bli av med ljusinsläpp och få friare möblering.

Kommer du kunna komma åt fönstret innifrån nån gång i framtiden, eller planerar du att sätta gips eller liknande över väggen?
Sol-film och ljus-slingor har begränsad livslängd, så det är nog trevligt om du kan komma åt det utan att behöva riva ned gips och tapetsera om. :)
Satte igen med osb som jag gjorde 2 hål i och länkade ihop med transparat slag så lyset kommer jag kunna byta när jag vill.
 
Bra, då har du ju dessutom en indikation på var fönstret är, så att du inte om något år av misstag ska skruva upp en hylla med lite för långa skruvar... :D
 
Det kan bli väldigt bra med svarta / vinröda ”tunga” gardiner, som dessutom kan fungera som ljudabsorbans.
 
Vore kul att se en skiss över rummet med förstret intitat, och den tänkta möbleringen.
Huggans förslag tycker jag låter utmärkt, utan att veta något om rummet i detalj.
 
  • Gilla
patfred
  • Laddar…
Skickar lite b
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vore kul att se en skiss över rummet med förstret intitat, och den tänkta möbleringen.
Huggans förslag tycker jag låter utmärkt, utan att veta något om rummet i detalj.
lägger upp lite bilder här när allt är klart så får ni se hur det blev.
 
L Latitud79 skrev:
Det kan bli väldigt bra med svarta / vinröda ”tunga” gardiner, som dessutom kan fungera som ljudabsorbans.
Tyvärr så har vi direkt el med ett element precis under fönstret så det var tyvärr inte ett alternativ :(
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Bra, då har du ju dessutom en indikation på var fönstret är, så att du inte om något år av misstag ska skruva upp en hylla med lite för långa skruvar... :D
Det ska inte upp nån hylla i mitt rum så låter det nu men vi vet alla vad som händer om regeringen säger nått annat
 
M Masenn skrev:
Det ska inte upp nån hylla i mitt rum så låter det nu men vi vet alla vad som händer om regeringen säger nått annat
Tur att det snart är val. Dags att byta regering? ;)
 
Premiär :) ni får bortse bildskärmarna i bakgrunden.
Kommer fler bilder när inredning och allt är klart :)
 
  • Hemma projektorduk med bild från film och suddiga bildskärmar i bakgrunden, kontorsstol i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Svårt bortse från det, fönster igensatta och nån slags läkarmottagningscener på bildskärmen... Vad ska rummet nyttjas till? ;)
 
J JohanLun skrev:
Svårt bortse från det, fönster igensatta och nån slags läkarmottagningscener på bildskärmen... Vad ska rummet nyttjas till? ;)
Allt är inte för almenhetens ögon :crysmile:

Frågar man vissa här hemma så heter det kontor. I min värd är det data/tv-spel, film och öldrickar rum.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.