Såg en Stiga Park Power med snöslunga , hur är den kombon för vintern funkar det bra ????
Vad skulle ni betala för en Stiga Park Power från 2003
 
ullberg
Jag kan inte svara för just Power men vi har en compact 4wd med stigas slunga och det tycker jag bara är en halvbra lösning, vi använder den i princip inte utan kör med en vanlig ”gå bakom”-tvåstegsslunga istället.

Problemen som jag ser det:
* bara en enstegsslunga, och kombinerat med stor arbetsbredd behövs inte mycket för att det ska sätta igen
* trots att vi har en 4wd park är framkomligheten på snö ganska dålig, nu har vi varken snökedjor eller hjulvikter (eller om vi kanske har hjulvikter men i alla fall inte kedjor), och återigen, kombinera med stor arbetsbredd (stort motstånd) så blir det mest att det snurrar....

Kanske låter som att jag tycker det är helt lönslöt - men det tycker jag inte, dock har jag insett att jag inte ens försöker utan nu går direkt på den mycket smalare, men tvåstegs och med bättre grepp, vanliga snöslungan...
 
Kanske bättre att köpa en rejäl snöslunga tvåstegs , och en ny åkgräsklippare
 
Hade en partner trädgårdstraktor med frontmonterad tvåstegsslunga på vintern. Hjulvikter o kedjor så tog den sig fram ok. Gick fort för det är lite bredd på slungan.
 
  • Gilla
M14774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.