Vi funderar på att köpa ett Eksjöhus som redan är byggt. Vad kostar ett Eksjöhus av modellen Kvadraten m oinredd vind?

Någon som vet ngt om kvalitéen på Eksjöhus?

Tacksam för alla svar!
 
Hej!

Hittade ett gammalt pris på Kvadraten här på forumet som säger 1,6 miljoner. Lägg stor vikt vid att det är gammalt som förmodligen är högre idag, men det ger förhoppningsvis ändå ett hum.

//Impossible
 
Tack för svaret. Det ger mig absolut ett hum om priset. Vet du om det var m oinredd vind?

 
Har för mig att ett kvadraten med inredd ovanvåning kostar närmare 1.9 milj för tillfället. Sedan kan man dra av ungefär 250' om det är med oinredd vind.
 
Prisuppgift från den 14/4-06:
Kvadraten med oinredd isolerad vind+trappa+fönster i gavelspetsar+ material som tapeter och färg men med eget arbete+ 14mm ekparkett+ fullhöjd i kök
platta på mark med golvvärme ingår, kakel i badrum etc.
=1.517.932 kr
 
Tack så mkt! Skall lägga bud imorgon.

Vet ni ngt om kvalitén?
 
Kvalitén i Kvadraten är som i övriga Eksjöhus, enda skillnaden mellan "egna hem" & övriga är att du inte kan några ändringar från fabrik.
Ett tips om du ska välja rostfritt i köket så blir det billigare att köpa det på någon av webbutikerna än att ta det från Eksjöhus. Så var det i alla fall för oss. Däremot ligger det standard paket Eksjöhus skickar med väldigt bra till i pris.
 
nilha skrev:
Prisuppgift från den 14/4-06:
Kvadraten med oinredd isolerad vind+trappa+fönster i gavelspetsar+ material som tapeter och färg men med eget arbete+ 14mm ekparkett+ fullhöjd i kök
platta på mark med golvvärme ingår, kakel i badrum etc.
=1.517.932 kr

Du skriver om "material och eget arbete". Gäller det övervåningen?
Annat jag undrar över: "Fönster i gavelspetsar" - ingår ej dom?
                                 "Fullhöjd i tak" ?

Vilket län kommer prisuppgifterna från?
 
Hej!

Bygger ett Kvadraten i Borgholm på Öland med...

-isolerad, oinredd övervåning
-kakel o klinkers i badrummet
-klinkers i tvättstugan och i hallen
-braskamin
-14mm ekparkett
-släta björkluckor i köket
-centraldammsugare
-vägg mellan kök o vardagsrum

Pris (byggsats+entreprenörer) nyckelfärdigt 1430 000:-
Därtill kommer tomt, el o vatten etc.
 
Sulano skrev:
Vi funderar på att köpa ett Eksjöhus som redan är byggt. Vad kostar ett Eksjöhus av modellen Kvadraten m oinredd vind?

Någon som vet ngt om kvalitéen på Eksjöhus?

Tacksam för alla svar!
Det är väldigt svårt att svara på då Eksjöhus inte har ett färdigt paket. Du kan välja till och välja bort nästan hur mycket som helst, så svaret blir baserat på en ren uppskattning kring 400 000 för minsta möjliga byggsats och kanske 4.000.000 om du ska ha värsta möjliga. Eftersom jag själv bygger en kvadraten gissar jag på att de flesta lägger ca 1,4-1,7 milj på det du är ute efter.

Men egentligen är det väl inte bara huskostnaden som är aktuell. Huspriset är ju ofta bara hälften av kostnaden. Resten måste man ju också räkna med för att få fram värdet: Tomt, anslutningsavgifter, markarbeten, pantbrev, bygglov, nybyggnadskartor, garage, trädgård, altan

Vår budget är på 2,3 milj kr. I det ingår tomt (400 000 kr), anslutningsavgifter, papper och hus. Utanför budget ligger markarbeten, trädgård, altan, garage, övervåning, badrumsmöbler, kamin, parbol/antenn, tele etc.

Vi tror att vår kvadraten med en tomt för 400 000 kr kommer kostat oss nästan 3 miljoner när vi är helt klara förutom övervåning.
 
jomm skrev:
Du skriver om "material och eget arbete". Gäller det övervåningen?
Annat jag undrar över: "Fönster i gavelspetsar" - ingår ej dom?
                                 "Fullhöjd i tak" ?

Vilket län kommer prisuppgifterna från?


Material = tapeter + färg till botten våningen.... fast vi gör jobbet själva. Fönster i gavelspetsar på öv ingår inte från början. Trappan har vi lagt till också. Fullhöjd på köksskåpen istället för kontinental höjd.
Pris från Östergötland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.