Hej på er ..

Är det någon som har erfarenhet av att bygga till och omvandla sin villa från ett enfamiljshus till ett parhus och sedan sålt den ena delen av huset? Vore otroligt tacksam för lite goda råd i min plan att genomföra detta.

Detaljplanen för mitt område är vad jag kan tyda lite diffus. Se klipp för deras beskrivning.


Allt Gott !
 
  • Utdrag ur detaljplan med text om begränsning av antal bostadslägenheter på tomter och byggnadsnämndens befogenheter.
Redigerat:
Ska du ha parhus blir det väl till att stycka av fastigheten? Alternativt blir det ena en lägenhet i bostaden. Vad säger kommunen?
 
F
Bilda bostadsrätt.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Ja, den större planen är att skapa en Bostadsrättsförening. Bygga ett atte-fallshus osv. Men skulle uppskatta lite goda råd av någon som genomfört just steg ett i att omvandla enfamiljshuset till ett parhus.

Kommunen säger som vanligt att de inte kan ge några raka svar utan att man kommer in med en konkret ansökan om vad man vill göra. Vilket då innebär arkitekt, ritningar etc etc. Och det blir ju den vägen jag kommer att gå. Men alla råd är goda. Vore bra att få ihop en komplett ansökan där man formulerar sig rätt i just det här fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.