Tjena!


Huset blästras i veckan för att bli av med den fula falu rödfärgen och vi har tänkt måla med Demidekk Ultimate

Var får man tag på detta billigt?
Har googlat runt lite utan att hitta något vettigt.

Vi har ca 350kvm yta att måla så x2 strykningar så blir det en del pengar.

Är det någon som har förhandlat något hos den lokala färghandlaren när ni köpt större mängd färg
 
Redigerat:
R
Har för mig att Colorama gruppen har den
 
S
Silly Bear Silly Bear skrev:
Tjena!


Huset blästras i veckan för att bli av med den fula falu rödfärgen och vi har tänkt måla med Demidekk Ultimate

Var får man tag på detta billigt?
Har googlat runt lite utan att hitta något vettigt.

Vi har ca 350kvm yta att måla så x2 strykningar så blir det en del pengar.

Är det någon som har förhandlat något hos den lokala färghandlaren när ni köpt större mängd färg
Nordsjö ide och design har 25% på Demidekks färger under sommaren.
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Sent svar, men jag har alltid fått minst 20% rabatt på färg när jag köpt för att måla om huset. Bara att förhandla.
 
Är man medlem i villaägarna har man 20% i de båda lokala färghandlarna här i byn...
 
V
Den brukar vara billig i Norge om man orkar åka dit. Förra året kostade en stor burk 900:- i Norge när jag var där. Det var en vanlig färgaffär i en mindre ort och det kan säkert finnas bättre erbjudanden.
 
Jag köpte min färg på Blocket. Halva priset då frun i huset hade ångrat sig rörande vilken färg huset skulle målas i, de hade hunnit måla en del av en kortsida. Fick köra en omväg på fem mil, men fick å andra sidan se delar av landet jag inte sett förr. Sedan fick jag komplettera med en hink till, men...

Jag brukar ofta kolla Blocket i samband med semestern. Man vet aldrig vad man kan plocka upp när man ändå är ute och kör i landet. Jag har hittat mycket intressant på det sättet, framförallt antikviteter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.