Nu kanske inte det här är ämnet passar just under värme, vatten ,ventilation men jag skriver här ändå. Det är flest besökare här ock hoppas därför på snabbast gensvar, he he...

Till saken. Vi har ett boro hus från -88, torpargrund, trähus 120 kvm boyta. Vi har tre sovrum + vardagsrum, kök, tvättstuga och 2 wc. Vi är 2 vuxna och 2 barn. Alltså är alla rum fyllda till bristningsgränsen.
Vi funderar nu på att bygga ut huset för att göra plats för ett kontor/bibliotek. Där vi kan få ha en plats för PC användning (idag i kapprum precis innanför huvud entrèn) lite rekreation och hålla räkningarna i schack. Nu ligger allt på köksbordet liksom! Ni förstår hur jag menar va? Ha ha.
Huset är ett vinkelhus i ett plan. Själva utbyggnaden kommer att ske som en förlängning av huskroppen i ena vinkelslutet. Tänkte oss att dörren in till kontoret blir i vårt sovrum. Vi har försökt med alla medel att hitta en annan lösning än att behöva bygga ut men ser ingen utväg nu. Flytta är inget som attraherar direkt och visst, ungarna flyttar ju nån gång men då snackar vi 20 - 25 år till.
Tänker oss tillbyggnad om ca 10 kmv.
Tänkte låta byggare göra grovjobbet för att sen fixa finliret själv. Typ spackling, målning, inredning, golv etc.

Har ni någon aning om ungefärligt pris t e x per kvm färdig byggnad eller nåt? Bara som utgångspunkt innan vi går vidare.
 
Vi gav ca 5000 kronor/m[sup]2[/sup]
Det är säkert dyrt med tanke på hur dålig jag är på att kolla priser... :-/
Men det var för en isolerad tillbyggnad på torpargrund med tegaltak, 1 dörr och 2 fönster. Inklusive allt som hör skalet till.
Invändigt är det bara spån och gips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.