Tänker försöka måla övre delen och vindskivorna med hjälp av förlängningsstänger. Knappt någon lös färg. Endast tvättning behövs. Tror forumets kunniga att det är möjligt och har man i så fall tips på utrustning?
 
  • Ett vitmålat hus med vindskivor och parabolantenn som behöver tvättas före målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kommer kladda färg överallt. Köp en stege på blocket så du kan måla och tvätta ordentligt.
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
När du ändå är där uppe bör du åtgärda vindsideplåtarna, är ju alldeles för korta. Kommer att ruttna med tiden.
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Jag är för gammal för stegar men "göra själv" sjukan släpper inte.
 
...då kanske en sektion byggställning kan vara bra.
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Hyr en bra ställning så kan du jobba både snabbt och säkert. Vi hyrde en rullställning i aluminium och det tog inte många minuter att montera och den var enkel att flytta.

/Krille
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Sedan första huset 1967 har jag varit en notorisk "gör det självare". Då jag gick i pension sänkte jag farten och började tänka efter före. Började kolla olika alternativ och behövde inte ha bråttom längre.

I det här fallet var jag först inne på att hyra en lift. Kostnaden skulle bli över 800:-/dygn. Förstod att det skulle bli stressigt och dåligt utfört för att hålla nere den kostnaden. Började undersöka vad det skulle kosta att köpa en byggnadsställning men insåg snart att det också skulle bli dyrt om man ville ha en stabil historia. Dessutom skulle den antagligen användas bara den här gången och skulle ta stor plats att förvara. Kom då på tanken att man kanske kunde fixa det med förlängare och såg också videor på den tekniken.

Klokt nog kollade jag hur andra "målare" i Bygga Hus såg på det. Fick rådet att hyra byggnadsställning och kunde konstatera att det handlade om 250:/dygn. Då blir det ju överkomligt. Kommer att välja det alternativet.

Tack för goda råd! :)
 
Ett alternativ kan ju vara att köpa gammal Haki. Lite tung att hantera men inget problem när man inte gör det ofta.

4 stolpar, 4 långa sidor, 4 korta sidor, 3-4 trall. Detta kan du sälja för samma pris du köpte det för när du är klar.
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.