Vi har begärt in offerter från Allmoge, Elit och SP och det skiljer ca 15 000 kr i pris på dessa. Snickarna som vi har anlitat rekommenderar SP medan vi lutar åt det billigare alternativet Allmoge. Är det någon som har satt in fönster från någon av dessa leverantörer nyligen som kan bringa lite klarhet åt oss? Det gäller 3-glas vridfönster med aluklädd utsida.
 
Vi har satt in SP:s Balans, är mycket nöjda med dem. Enligt vårat tycke absolut topkvalitet.
 
Har också SP balans och kan inte säga annat än att jag är jättenöjd
 
Allmoges aluminiumfönster,är snyggare än dom flesta andra aluminiumfönstren.
(Man måste gå väldigt nära för att se att det är aluminium)
 
fönsterpåven skrev:
Allmoges aluminiumfönster,är snyggare än dom flesta andra aluminiumfönstren.
(Man måste gå väldigt nära för att se att det är aluminium)
Har du sett SP´s Balans ??
Allmogefönster´s aluminium har en allmogeprofil på alu-klädseln som i varje fall jag inte tycker är snygg samt att den har ett glansvärde på 80 !
Så högt glansvärde innebär högblankt och högblankt kan jag tycka se "billigt" och "plastigt" ut.
Men smaken är olika och det är väl tur ändå. :)
 
Redigerat:
Vi köpte allmogefönster till hela vårt hus, al-klädda med U-värde 1,2. Det blev 20 % billigare än Elit. Skillnaden mellan fönstren är barnspärren som ger ett klent intryck på allmoge. Jag kan leva med det, när jag vet att jag sparat 20000kr
 
Tack för era synpunkter!
 
Vi satte in Allmogefönster när vi byggde hus och redan efter 3 år så började trät att se dåligt ut
Efter snart 4 år så ser det ut så här:
sprojs.jpg
 
Vi satte in Elit Al på trä när vi byggde på en våning på en del av vårt hus. Valet styrdes i huvudsak av att de hade en färg i standardsortimentet som stämde väl med färgen på övriga fönster på huset.

Det är ca 3 år sedan och än så länge fungerar de och ser bra ut (fattas bara annat). Vi hade lite strul med leveransen, efter lång väntetid (15v) saknades ett fönster, då ville de först ha ytterligare 8v för att komplettera. Efter kontakt med företagsledningen sjönk lev. tiden från 8v till 4 dagar. Vilket jag tycker var bra jobbat. Alla företag kan klanta till det, skillnaden mellan skojare och seriösa är hur bra de är på att åtgärda när det går snett, det tycker jag de skötte bra (hade varit riktigt bra om det hade skett utan att jag behövde lura ut mobilnumret till deras VD).
 
De har varit o besiktat våra problem och gav precis avslag på reklamation eftersom de säger att det bara är 2 års garanti på sånt här...

Så nu ska jag försöka ta detta vidare
 
[QUOTE = "ee99hao, post: 1047931, member: 102 391"] We have requested quotes from Folk, Elite and SP and it differs about 15 000 in the price of these. The carpenters who we have hired recommend SP while we are leaning towards the cheaper option Folk. Is there anyone who has set up window from one of these suppliers recently that may bring some clarity to us? This applies 3-glass turn windows with aluklädd outside. [/ QUOTE]
Hello,
May I ask which windows did you choose in the end and are you satisfied? I'm considering to change to SP windows. Another problem I'm having now is where can I hire the carpenter. I've contacted several
but didn't achieve the deal for different reasons. Any advice?
Thanks in advance!
 
E ebilldu skrev:
Another problem I'm having now is where can I hire the carpenter. I've contacted several but didn't achieve the deal for different reasons. Any advice?
Thanks in advance!
To get advise on carpenters you need to tell us where you live (city).
 
1 123abc skrev:
To get advise on carpenters you need to tell us where you live (city).
Yes, I'm living in Täby.
 
E ebilldu skrev:
Yes, I'm living in Täby.
I have used a company called Ro-Ru in Täby but they did a totally different job (bathroom) but i was very pleased with there work.
http://roru.se/
 
E ee99hao skrev:
Vi har begärt in offerter från Allmoge, Elit och SP och det skiljer ca 15 000 kr i pris på dessa. Snickarna som vi har anlitat rekommenderar SP medan vi lutar åt det billigare alternativet Allmoge. Är det någon som har satt in fönster från någon av dessa leverantörer nyligen som kan bringa lite klarhet åt oss? Det gäller 3-glas vridfönster med aluklädd utsida.
15000 är väl inget om man pratar om 15 fönster. Eller menar du per fönster?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.