Hej!

Har ett utespa på väg till hemmet inom en snar framtid. Ska ställa det direkt på trädäcket.

Har lite funderingar kring om man behöver förstärka trädäcket inför leverans? Även om man ska använda markisolering, eller gör det ingen skillnad?
 
M martyyyyy skrev:
Hej!

Har ett utespa på väg till hemmet inom en snar framtid. Ska ställa det direkt på trädäcket.

Har lite funderingar kring om man behöver förstärka trädäcket inför leverans? Även om man ska använda markisolering, eller gör det ingen skillnad?
Det beror nog väldigt mycket på. Ligger däcket direkt på marksten eller står det på plintar med bärreglar? Hur stort är spat?

Troligen behöver du förstärka är svaret jag kan ge utan mer information!
 
V vectrex skrev:
Det beror nog väldigt mycket på. Ligger däcket direkt på marksten eller står det på plintar med bärreglar? Hur stort är spat?

Troligen behöver du förstärka är svaret jag kan ge utan mer information!

Ledsen för sent svar.

Det ligger direkt på marksten. Spat är 228×228cm. Väger ca 2,2ton med vatten.
 
Jag gjorde så att jag sågade ur en fyrkant i ytteränden på trädäcket och sedan fyllt på med grus/stenmjöl. Sedan ska det på med cellplast överst.

Är det smidigast att använda markvibrator för att "packa" gruset? Läste även att man kan vattna bädden?
 
L Leif i Skåne skrev:
Så här gjorde jag.

Kolla på inlägg #4
[länk]
Tack för det. Men det står inget hur du gjorde :)
 
Vattna fungerar bra.
 
M martyyyyy skrev:
Tack för det. Men det står inget hur du gjorde :)
Botten vägdes av och paddades noggrant, träramen 8-kantig användes för att placera lecablocken perfekt. Jag ställde dit karet och fyllde helt med vatten för att provtrycka med 2,2 ton. Sen monterades alla munstycke och slangar sen limmade jag på frigolit
 
Något tips på hur man smidigt lodar in gruset?
 
Antar att du menar väger av? (Lodar gör man vertikalt)

Isåfall är ett vattenpass på en rak bräda avgjort enklast.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Antar att du menar väger av? (Lodar gör man vertikalt)

Isåfall är ett vattenpass på en rak bräda avgjort enklast.
Precis. Var lite snabb :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.