A
Sitter idag med en hemmaserver med mail, kalender (caldav), och kontraktserver (carddav). Förutom det har jag ju många konton på gmail, hotmail, mfl.

Jag vill ersätta min desktop-klient, Thunderbird windows, mot något bättre, helst webmail-baserat som jag kan köra på egen server.

Har tittat på Roundcube, Rainloop men de har inte stöd för multipla konton på samma inloggning. Tar tacksamt emot tips. Kan tänka mig att köra in NextCloud eller liknande om jag vet att det går med mina behov.
 
A
Ingen som har någon idé?

Har nu tittat på Nextcloud och Roundcube men det verkar lite osäkert om det går där också. Är det helt obsolete att ha flera mailkonton på samma login på webmail?
 
Kerio Connect
Stalker Communigate
Icewarp
Zimbra
 
A
Tack. Lite drygt med dyra alternativ :p

Funderar eventuellt på Zimbra. Just nu har jag Nextcloud installerat och Mail appen som finns som plugin verkar ha stöd för multipla konton. Ska testa caldav och carddav-funktuonerna också innan jag går vidare.
 
Om jag inte minns fel är åtminstone någon av dem gratis upp till 2-3 användare
 
A
Zimbra har en community edition. De andra s såg jag inget liknande för. Återkommer med resultatet :)
 
A
Det blev att köra på Nextcloud. Den har stöd för multipla externa mailkonton på en och samma inloggning. Dessutom fullt stöd för att klienter ansluter med Webdav, carddav och caldav. Man kan dela filer, kontaktlistor, kalendrar mm med varandra. Många appar inklusive video chatt och xmpp/jabber stöd:love:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.