Hej!
Jag har en worx 795E som åker in i laddstationen och laddar supersnabbt, sen åker han ut och klipper 30sekunder sen åker han in och laddar igen. Jag har mätt laddaren och den laddar som den ska. Jag har även mätt batterierna och de är fulladdade fast displayen visar att det är nästan tomt.
Någon som har en lösning på detta? Jag blir tokig snart!
Tacksam för tips!
Mvh Jennie
 
Ett utslitet/defekt batteri kan ge liknande symptom, går inte att mäta ett batteris kapacitet med en voltmeter tyvärr.

Ett Li-ionbatteri klarar runt 1000 laddcykler innan kapaciteten börjar dala alltför mycket - men kan bli dåligt långt tidigare också beroende på höga laddtemperaturer, olämplig vinterförvaring etc.

Så gör en överslagsberäkning på ungefär var du landar i antal laddcykler, är det uppåt 1000 eller mer så kan det definitivt vara värt att byta batteri. Det finns ersättningsbatterier med högre kapacitet och till halva priset mot originalbatteriet, skaffade ett sådant nyligen till en 796E och det fungerade mycket bra. I det fallet hade drifttiden gått ner till ca hälften vad den var från början så det var på väg att ge upp bedömde jag, över 1000 laddcykler.
___
Edit: jag förväxlade din klipparmodell med en senare modell, din modell använder en annan batterityp men jag vet att det finns trådar här på forumet om hur man ordnar batteribyte på din modell. Rekommendationen kvarstår, jag tror det är ditt batteri som är slut.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.