Köpte mig en Gcm8sjl från bosch idag... Testkapade och gjorde samma som alla andra .. Kapade i skjutbara stödet... Är klingan körd nu?
Hur fan kan man göra en sådan lösning
 
  • Skadad sågklinga på en Bosch Gcm8sjl kapsåg efter att ha kapats i det skjutbara stödet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Jag ser liksom inte själva sågsnittet i aluminiumgodset på din bild. Kan du ladda upp en bild med snittet synligt i godset?
 
Du ser den lilla triangeln, den e lös....
 
Vulcan61
Den konstruktion har nog alla kapsågar tyvärr!! Och ja lyckas också göra snitt på alla sågar senast på kapex 60. Sjukt irriterande. Förra sågen var den sågen du köpte
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Vulcan61
Klingan lär ej bli paj av aluminium kapning som du gjorde där
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
F
S Shiraz skrev:
Du ser den lilla triangeln, den e lös....
Ahhh, det var ju inte bra.
 
Blev lite ledsen först men sen va fan bara jag kan kapa mitt staket så e det skit samma:)
 
Vulcan61
S Shiraz skrev:
Blev lite ledsen först men sen va fan bara jag kan kapa mitt staket så e det skit samma:)
Ja jackade mina hörn. Nästan snyggare som du gjorde kapade hela hehe!Då tänker man ej lika mycket på att!
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Du kan ju slipa om klingan några gånger, mycket billigare än o köpa ny varje gång.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Klingan går inte sönder av lite aluminium sådär. Hade det varit stål hade det varit en annan sak men Alu kapar jag ibland med flit på sågen, inga problem!
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.