A
Vi har en electrolux ergorapido sen några år, batteriet har dock blivit dåligt och det verkar vara ett vanligt fel på deras modeller. Söker därför efter en ny maskin. Electrolux känns tyvärr inte som något alternativ. Vad har ni för tips och råd? Helst skulle jag vilja ha utbytbart batteri, men kanske inte så vanligt? Är Kärcher FC 5 ett alternativ? Den har sladd men är också annorlunda med moppfunktion.
 
Har själv gått från en rätt gammal Electrolux till en Dyson och det går inte att jämföra dessa. Dyson är i en annan liga.
Har dock inte testat andra.
Dyson kostar en del.
När jag forskade på nätet verkar det inte finnas andra som är lika bra men kan ju missat något.

För mig ersätter numera Dyson även min vanliga damsugare. Notera dock att jag även har robotdammsugare så kanske ett specialfall.
 
A
Tack! Har börjat kolla på Dyson nu. Har också börjat fundera på robotdammsugare som alternativ. Vi har en vanlig dammsugare med slang/sladd, men man drar sig lite för att flytta den mellan vånigar och i trappan.
 
A
Jag har kärchen
Totalt värdelös
Gick till återvinning direkt
Jag är inne på min andra robot på 6 månader i 8.000.- klassen
Om man anpassar hela huset innan så funkar robotar nästan
Mycket förstädning
Men även mycket strul
 

Innan man köper en Dyson ... ;)
 
Redigerat:
A
Nu har jag beställt en Bosch på gårdagens 25% rea på Clas Ohlson, Zoo'o BCH6ZOOO.
Får se hur det blir
 
A
Tyngre än den vi hade tidigare. Inga ledlampor i fronten. Kan köra på tjocka mattor, det klarade inte den gamla. Saknar ibland den löstagbara handdelen, men inte ofta. På Boschen kan man istället koppla på lösa munstycken och ha den på axeln. Det funkar bra, men lite omständigt så det har bara blivit enstaka gång för att dammsuga bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.