Hej,

Plötsligen verkar pulserna från spolen blivit kortare och man ser hur siffran börjar blinka för att sedan starta igen men med kortare intervall vilket gör att det blir svårt att få upp värmen. Någon som vet felet?

Tack.
 
Hur ser säkringen ut ute i elskåpet?
 
SysterNett SysterNett skrev:
Hur ser säkringen ut ute i elskåpet?
Alla dvärgbrytare är uppe och inkommande faser är OK
 
Robinvvs Robinvvs skrev:
Alla dvärgbrytare är uppe och inkommande faser är OK
Har du även skakat på de ute i skåpet? Ibland ser man inte att sprintern löst ut.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Har du även skakat på de ute i skåpet? Ibland ser man inte att sprintern löst ut.
Jag såg att en 25a hade färgen på sne så den bytte jag. Knackade på de andra men har inte skruvat ut och skakat. Vet inte om du menar ute i gatan med skåp dock?
 
Robinvvs Robinvvs skrev:
Jag såg att en 25a hade färgen på sne så den bytte jag. Knackade på de andra men har inte skruvat ut och skakat. Vet inte om du menar ute i gatan med skåp dock?
Hos mig sitter de på huset, är olika. Men jag tror vi menar samma sak. Nästa steg är att mäta dina faser. Vet du om något mer är kopplat på samma grupp som hällen?
 
SysterNett SysterNett skrev:
Hos mig sitter de på huset, är olika. Men jag tror vi menar samma sak. Nästa steg är att mäta dina faser. Vet du om något mer är kopplat på samma grupp som hällen?
Jag får mäta upp. Men skåpet i gatan får jag nog inte röra.
 
Bruksanvisningen kanske kan ge hjälp till att förklara symptomet.

Då det är en induktionshäll går den högst troligt på 230 V så fasbortfall kan vi nog räkna bort för det skulle märkas mer tydligt om du inte mot förmodan har en trefasig VVB på typ >6 kW som kan bakmata. Däremot kan det ju glappa någonstans på vägen, så mät i så fall spänningarna så nära hällen som möjligt.
 
Vad heter din häll?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.