BirgitS
Nåja, för fritidshus finns ju inga tillgänglighetskrav i alla fall. Hur det är med krav på isolering i fritidshus vet jag inte däremot.
 
useless useless skrev:
"Den muminlika stugan...".
Är det bara jag som inte ser sambandet mellan den stugan och mumintrollens hus?
Nu vet jag! Dom uppfyller samma tillgänglighetskrav. :geek:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ruskigt fint!
 
Hmmmm. Här har delvis helt fel faktist!
Rätt om höjden har du!
Men resten stämmer ju inte!

Energi beräkning i fritidshus är inget krav alls!
Du kan isoerara med vad du vill eller inte alls om man önskar det! Vanligt med massiva timmer väggar osv i fritidhus.

Sen har du räknat på "tjock kort" kontra samma tjocklek mineralull??

Badrummet i ett fritidshus har inga tillgänlighetskrav!
Badrummet ytskikt finns inga lagkrav på, det är inte ytskicktet som är vatten brytande membranet, utan täkskicktet bakom, man kan i princip klä rummet med vad som helst!


useless useless skrev:
Ja, det där kommer man aldrig kunna bygga i Sverige...
För högt för attefall. Isoleringen uppfyller inte kraven i BBR. Badrummet uppfyller inte tillgänglighetskraven och ytskikten är inte godkända av BKR/Säker Vatten. Inget staket på sovloftet, etc...
 
Drt finns inga lagkrav på tätskikt i badrum alls.
 
Det borde lagstadgas att man inte får vara ironisk på ett internetforum...
 
  • Gilla
AndersOhrt
  • Laddar…
Dåligt utnyttjade 17 kvadratmeter golvyta. Man borde få full ståhöjd på hela nedre planet och ett sovloft med plats för förvaring. Sen kan man undra hur länge kork håller att fästa krokar att hänga kläder och saker på. Fast huset är sällsynt i varje fall.
 
P
dof dof skrev:
Trodde det var skogsrelaterat med tanke på rubriken ;)
Trodde jag med.. i min fantasi trodde jag danskarna lyckats klämma in en lägenhet på ett 17 hektar stort hygge men det va visst whiskyn sen igår som talade lite grann :beer:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
De redovisar inte vad det kostar.....

Koncepthus med obegränsad budget?
 
Rätt coolt ändå. Men om jag hade sprungit på det huset i skogen, så hade jag trott att det var ett UFO som hade landat. Hade fått ringa in expertisen

Två personer som ser förvånade ut, en manlig och en kvinnlig, i en science fiction-inspirerad miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lövborgen och 1 till
  • Laddar…
Bättre att bygga det fyrkantigt med slutande tak så hade loftet blivit större ingen mening med högt i tak värmen stiger
 
  • Gilla
Markokoistinen
  • Laddar…
N
Var finns toaletten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.