Tjena

Jag har idag en äldre worx och funderar på att köpa en ny robot. Den har funkat bra men vill fastna en del och den har också svårt att hitta hem.

Jag har kollat på dessa 2:

Worx WG796E.1 med wifi
McCulloch ROB RM1000

Fördelen med Rob är att den använder guideslingan för att hitta hem. Men har inte wifi som worx har.

Några synpunkter eller tips.
 
En klippare som går på din "hemmatomt" tycker jag inte behöver någon fjärrövervakning, om det nu är det som finns i Worx:en.
Är wifi-funktionen bara för att justera parametrar i klipparen så är det ännu mindre värt enligt mig. Menyinställningarna gör du vid installation, sedan behöver man inte joxa med dessa.

Gardena har klippare som kan integreras med deras Smart-system och då fjärrkontrolleras.
Robonect är en tredjepartslösning som passar en del av Husqvarnas/Gardenas klippare och ger dig en drös med möjligheter via webbinterface och Wifi.
 
Helt rätt och et lutar åt en rob för många skriver positivt om dem. Har haft am innan och den funkade helt enkelt bättre.
 
Aha Husqvarna äger McCulloch. Anade väl det eftersom de kör guidekabel. Måste vara knepigt att dela upp Gardena, Husqvarna och McCulloch inom samma kategori (robotklippare).

1999 sålde McCulloch sin europeiska division till Husqvarna AB. Nio år senare förvärvade Husqvarna även rättigheterna till varumärket McCulloch på den nordamerikanska marknaden. Sedan dess är McCulloch ett varumärke inom Husqvarna Group.
 
Jag röstar för McCulloch, fick precis hem min R1000. Har haft en Worx, en Gardena R40Li, 3st Automower G2 och nu en McCulloch som man kan jämföra med en Automower 308 eller Gardena R70. De sistnämda är enligt mig en mycket bra klippare som väldigt sällan krånglar eller fastnar. Du kan dessutom som nämnts tidigare köpa en modul som gör att du kan styra klipparen från ditt hemmanätverk om du är lagd åt det hållet (läs teknikintresserad). Jag hade detta på min R40li och har nu även beställt det till R1000.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.